FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


Autosalon rally 2003 - velká úmrtnost




Velká úmrtnost v závodním poli, jak na havárie, tak technické poruchy, a slavný návrat Stani Chovance do českých rallysprintů. Tak by se asi dala hodnotit letošní brněnská rally. A ještě strašné vedro. To mělo možná největší vliv na odpad vozů v kategorii historiků.

RZ 1 jsem sledoval záměrně v rychlém protahováku před cílem, abych zjistil, jak jsou na tom jezdci jinde než v kosách a jiných zatáčkách typu přijet - zabrzdit - odjet. Staňa Chovanec, projel jako když říznete žiletkou - perfektní stopa, dokonalé využití šířky vozovky. O tom to je.
Od půlky pole už to bylo o rozdílech ve vteřinách (i ve stejných třídách). Chybná nájezdová rychlost se projevovala v odstavování, podřazování, průjezdu středem atd.



Na první RZ se vždy nepoznalo, kdo bude ten smolař a kdo nakonec uspěje. Druhým časem za Tibim signalizoval Štěpán Vojtěch, že pojede o nejvyšší příčky. Přitom vypadnul hned o RZ dál na závadu elektroniky. Trněný naopak ztratil hned v úvodu, kdy mu rupla levá přední. Jel sice jako by se nechumelilo, ale ztráta a až 13. čas to byly.



Ze zcela banální výměny prasklé pneumatiky se stala tragedie posádky č.113 - Pelikán / Venzhöfer na N1 Swiftu. Zežvýkaný šroub nešel povolit a konec. Zato u Odložilíků se na Porsche v servisu ani nezvedala kapota a čistilo se jen přední sklo.



V druhém kole jsem navštívil pro změnu ostrou krátkou - odbočení v Újezdu u Č.H. Připadalo mě to jako soutěž, kdo zvedne víc prachu. Všichni to měli pečlivě napsané a tak jen malovali brzdné dráhy a točili pro diváky v hlubokém prachu zatáčky. Na výjezdu, kde bylo podstatně bezpečněji než v prostoru brzdění z vytočené šestky, mám záběr 2. ve třídě N3 Tlusťáka. Tato třída patřila tentokrát Civicům T-R, až třetí byla Xsara Vlašína.

Místo třetího průjezdu jsem zajel na výstaviště do servisní zóny. Kofolu tam točil momentálně nejezdící Zbyněk Harásek (prý se uvidí příští rok) a trochu vzrušení zavládlo mezi diváky u Staňova servisu, protože jim něco teklo do krytu pod motorem. Mechanik to prohlídl, poutíral a jak známo, S. Chovanec dovedl vůz bez problémů vítězně do cíle, když na dvou vložkách po servisu před sebe pustil jen Tibiho, který dojel na "neškodném" 34. místě.
V N4 bezchybně zaúřadoval Prokop. Na jízdě Jirky Volfa, který startuje sporadicky a dnes ještě navíc poprvé s Octavií WRC nebylo vůbec poznat, že není pravidelným účastníkem obou našich seriálů. Výrazně se zlepšil a 3. místo sice získal díky odpadnutí Sibery, Vojtěcha a Trinera, ale rozdíl 55 sec za Staňou a 8 sec za Trněným není rozhodně propastný.