Návrh na nové kategorie vozů rally

Pozitivní krok FIA k zatraktivnění titulu mistra Evropy redukováním na 9 soutěží s koeficientem 20 je třeba podpořit ještě
zjednodušenými a pro různě majetné jezdce a stáje dostupnými třídami. Vycházím z toho, že i MS je vyhlášeno pro tři třídy (
WRC, N4 a S1600) a osvědčuje se i v jiných disciplínách (např. motocykly 125, 250 a SR 500).
Nový model, který by nenásilnou formou vstřebal většinu stávajících tříd a do budoucna dokázal specifikovat technické předpisy tak,
aby se WRC zjednodušily, N zatraktivnily a S1600 zlevnily, navrhuji následně tituly udělovat ve třech třídách:
1. Super Rally: zde by mohly startovat a bodovat současné vozy WRC, A8 a A7 (vědomě bych zde nechal zaniknout postupně A7, protože
se stejně nové vozy této třídy nevyvíjí).
2. Production Rally: zde by se plně uplatnila současná N4, startovat by v ní mohly i N3 a N2. Pro vozy s poháněnou 1 nápravou do
objemu 2000 ccm by se vedla i samostatná klasifikace, ale neuděloval by se mistr Evropy (skupina by se uplatnila v národních a
nižších šampionátech - všechny automobilky mají tyto vozy ve výrobním programu a bylo by škoda je násilně vyřadit).
3. Junior Rally: určená pro současné S 1600 a skupiny A6 a A5. Postupně by se možná mohla tato třída modifikovat až k objemu 2000
s menšími a levnějšími úpravami než vyžadují nákladně laděné S1600.
Domnívám se, že by toto jednoduché a i pro laickou veřejnost časem srozumitelné členění umožnilo zachovat rally bez násilných
likvidačních kroků a pomocí dalších pohárových kategorií v národních mistrovstvích a pohárech ji ponechat dostupnou pro všechny
zájemce o tento sport. Předkládám tento návrh odborné veřejnosti k posouzení a další diskusi.
Jiří Foltýn
|
|