Československé automobilové soutěže 70. let - 1. část
Mám-li předznamenat 70. léta historie naší (respektive Československé) rallye, mají několik charakteristických rysů.
Pro všechny naše a zejména tovární jezdce je po celé desetiletí etalonem jejich schopností Nor Johny Haugland, startující
od roku 1972 jako smluvní jezdec AZNP.
První polovině této dekády dominuje u nás "modrá legenda" - Alpina v rukách Vladimíra Hubáčka, druhou polovinu přebírá jiná legenda,
Škoda 130 RS.
Kontakt fanoušků rallye sportu s komunisty zapovězeným zahraničím obstarává slavná Rallye Vltava a posléze zejména Barum a Škoda Rallye.
Díky těmto soutěžím u nás bylo možné vidět takové piloty, jako byli Waltr Röhrl, Sandro Munari, Franz Wittmann, Svensson, Hauck a řada dalších
především z rakouské a německé špičky.
Na rok 1971 slíbila AZNP Mladá Boleslav vyrobit 60 vozů skupiny A2, z nichž 30 ks mělo být k dispozici domácím jezdcům. Ti si
je mohli (samozřejmě se souhlasem ÚAMK ČSSR) koupit za 78 500 Kč. Zároveň v tomto roce byly homologovány Škodovky skupiny A1 (seriové
cestovní vozy) s dvojitým karburátorem, takže výkon stoupnul o 10 koní na 65.
Pro sezónu bylo vydáno 250 licencí I. a II. výkonnostní třídy a přes 400 licencí III. VT.
Mistrovství republiky sestávalo ze tří soutěží: Rallye Praha, Tatry a Jeseníky.
V jednotlivých třídách bylo takové konečné pořadí:
A1 1000 |
|
A1 1150 |
|
A1 nad 1150 |
|
1 |
Srnský Josef, Škoda 1000 MBG |
1 |
Mach Jan, Renault 8 Sport |
1 |
Halada Zdeněk, BMW 2002 Ti |
2 |
Blahna Václav, Škoda 1000 MBG |
2 |
Šimek Karel, Škoda 110 L |
2 |
Spálenka, Renault 8 Gordini |
3 |
ing. Popílka |
3 |
Pasch Vilém, Renault 8 Gordini |
3 |
Malina, Alfa Romeo GTAJ |
4 |
Pavlík Leo |
4 |
Pazdera, Škoda 110 L |
4 |
Polívka |
5 |
Císař Antonín, Škoda 1000 MBG |
5 |
Šlapáček, Škoda 110 L |
|
|
A2 600 |
|
A2 1000 |
|
A2 1150 |
|
1 |
Čáslavka Miroslav, Trabant 601 |
1 |
Žíd Milan, Škoda 100 Rallye |
1 |
Červa Jiří, Škoda 110 L |
2 |
Trojan Karel, Trabant 601 |
2 |
Vodseďálek Miloš, Škoda 100 Rallye |
2 |
ing. Rosický Jiří, Škoda 110 L |
3 |
Čihák, Trabant 601 |
3 |
ing. Bold Petr, Škoda 100 L |
3 |
Válek Zdeněk, Škoda 110 L |
4 |
Krysl, Trabant 601 |
4 |
Dolejš Antonín, Škoda 100 Rallye |
4 |
Šrámek Miloš, Škoda 110 L |
5 |
Trojan Zdeněk, Trabant 601 |
5 |
Černohorský Petr, Škoda 1000 MBG |
5 |
Chlustina Václav |
6 |
Treybal Zdeněk, Honda 600 G |
6 |
Plíčka |
6 |
Jelínek Jaroslav, Škoda 110 L |
7 |
Kučera, Trabant 601 |
7 |
Svoboda Jaroslav, Škoda 100 Rallye |
7 |
??? |
8 |
Dřevo, Trabant 601 |
8 |
Diblík |
8 |
Pavlík Leo, Škoda 110 L |
|
|
9 |
Molnár |
9-10 |
Janek Dalibor a Jakeš Milan |
|
|
10-11 |
Zink Reinhold a Šafránek |
|
|
B6 5000 |
určeno jen pro 1. a 2 VT |
|
1 |
Hubáček Vladimír |
Renault 12 Gordini / Apline 1600 S |
2 |
Ponec Zdeněk |
Renult 8 Gordini / Renault 12 Gordini |
3 |
Mrázek |
|
4 |
Černý |
|
5-6 |
Hák Miroslav |
Saab 96 V4 |
|
Rejman Jan |
Škoda 1000 MB Speciál |
7 |
Janeček |
|
Československá reprezentace dokázala v Alpské soutěži, kterou vyhrál Andersson na Alpině, obsadit 7., 8. a 9. místo (Haugland, Horsák, Žíd).
Na jednu z rallye ME - Wiesbaden dostal večer před odjezdem na soutěž Vladimír Hubáček od továrny starší Alpinu 1600 S. Dokázal si na ni
bleskově zvyknout a ihned svedl nádherný souboj o prvenství s Warmboldem na BMW 2002 Ti, který rozhodl zhasnutý motor Alpiny. Hubáček klesl
z 1. místa na šesté. Soutěž nakonec vyhrál třetí vzadu - W. Röhl na Capri 2600 RS, protože i Warmbold měl problémy s vozem po lehké havárii.
Naši prestižní soutěž - Rallye Vltava vyhrál překvapivě Milan Žíd s pouze litrovou Š 100 Rallye, všichni hlavní favorité vypadnuli (Zasada,
Hubáček a Brunclík na prototypu Š 100 - 1500). Z několika dalších zahraničních startů stojí za zmínku výkon J. Jelínka, který byl nejrychlejší
na rychlostních zkouškách Jugoslávské rallye.
Kalendář soutěží 1972 byl výrazně bohatší oproti 1971. Mistrovství republiky tvořilo 5 soutěží: Rallye Bohemia, Barum Rallye, Rallye
Slovensko (Nitra), Rallye Tatry a Rallye Jeseníky. Mimo to v republikovém mistrovství se jely 4 soutěže - Tábor, Bílá labuť, Přerov a Lovosice
a i ty měly velmi slušně obsazené startovní listiny (např. noční Bílou Labuť vyhráli v jednotlivých třídách Halada, Bold, Vodseďálek, Trojan a
Svoboda), startovali dále tovární Jelínek a Šedivý. V kalendáři figurovalo ještě 11 oblastních soutěží. Sporadicky obsazenou třídu B5 5000
v tomto roce posílily nové vozy Š 120 S, které zatím kvůli objemu motoru nezapadly do žádné třídy A2.
V Poháru zemí socialistického tábora družstvo ČSSR neobhájilo prvenství a díky neúčasti na několika soutěžích obsadilo až 4. místo.
Zahraniční reprezentace byla z neznámých důvodů obecně v tomto roce slabší a tak alespoň značku Škoda reprezentoval J. Haugland.
Díky úspěchu severských posádek se Škodovkami na RAC Rally v Anglii (přesto, že Haugland vypadnul) znamenal objednávku 60 vozů verze
Rallye od britského dovozce. Ta nebyla samozřejmě v dobře plánovaném hospodářství realizovatelná.
V mistrovství republiky byla jako nejhezčí soutěž hodocena Jesenická. Čtyři z pěti mistrovských soutěží vyhrál absolutně Hubáček, pátou - Tatry -
proti němu nasazený M. Žíd se Š 120 S.
Pořadí v MR 1972:
Třída/Pořadí |
Jezdec |
Vůz |
Bohemia |
Barum |
Nitra |
Tatry |
Jeseníky |
celkem |
A1 1150 |
1 |
Mach Jan |
Renault 8 Sport |
15 |
15 |
15 |
|
15 |
45 |
2 |
Ošťádal Zdeněk |
Renault 8 Sport |
5 |
5 |
|
12 |
10 |
|
3 |
Udlínek František |
Škoda 110 R |
10 |
10 |
|
12 |
|
|
A2 600 |
1 |
Čáslavka Miroslav |
Trabant 601 |
15 |
15 |
|
|
12 |
42 |
2 |
Trojan Karel |
Trabant 601 |
|
12 |
|
|
15 |
42 |
3 |
Kyjánková Hana |
Trabant 601 |
|
|
|
|
|
|
A2 1000 |
1 |
Šimek Karel |
Škoda 100 Rallye |
vyp |
12 |
vyp |
15 |
15 |
42 |
2 |
Vodseďálek Miloš |
Škoda 100 |
|
15 |
|
|
10 |
42 |
3 |
Konečný |
Škoda 100 |
|
|
|
|
|
|
A2 1150 |
1 |
Srnský Josef |
Škoda 110 R Coupé |
10 |
10 |
|
|
15 |
|
2 |
Kapras Karel |
Škoda 110 L |
12 |
12 |
|
|
|
|
3 |
Blahna Václav |
Škoda 110 L |
|
|
|
15 |
|
|
B5 5000 + absol. |
1 |
Hubáček Vladimír |
Alpine 1600 S |
15 |
15 |
15 |
|
15 |
45 |
2 |
Žíd Milan |
Škoda 120 S |
12 |
10 |
|
15 |
12 |
39 |
V článku z počátku roku 1973 se ptá Dalibor Janek "Quo vadis?" Pozastavuje se nad způsobem určování reprezentace a diví se,
proč nemohou alespoň na území soc. tábora startovat i individuelně přihlášené posádky a vše organizuje ÚAMK. Protestuje také
proti zrušení skupiny A1 v mistrovství ČSSR a poukazuje na to, že jezdec, který postoupí z takové skupiny do MR a musí přestavět
vůz do A2, potřebuje na díly cca 40000,- Kč. S odstupem času k tomu poznamenávám, že určité tlaky na vznik a zánik skupin vyvíjela
Škoda a zajišťovala si tak monopol na vítězství. V A1 se jí to dlouhodobě nedařilo díky skvělým výkonům Jana Macha s vozy Renault 8
Sport a Fiat 128 Coupé.
Po určitých nejasnostech zůstal v platnosti model kalendáře z roku 1972 a tak naštěstí první soutěž roku - Šumava - nemusela být bodována,
protože na sněhu doklouzalo jen 8 posádek. Moc se jim na tomto povrchu nevedlo, na rozdíl od Hauglanda, který virtuozně dojel 8.
na MS ve Švédsku a 15. na Hanki Rally.
V prvních dvou soutěžích se příliš nedařil Trojanův přechod z Trabantů na Wartburga a v obou soutěžích jej roztřískal. Ve zbytku sezóny
se uklidnil a patřil ke špičce třídy.
Na Barumce, která se poprvé jela s mezinárodní účastí, se objevil prototyp Coupé z Kvasin s nižším sklem a hliníkovými panely, který
vedl ing. Šedivý. Další verzi s motorem 1600 OHC před zadní nápravou zkoušel v Košicích Horsák, ale bylo konstatováno, že otočený motor
dává vozu podivné vlastnosti. V každém případě se tak postupně rodil unikátní projekt 180 RS.
Zatím stále nejtěžší soutěž u nás byla Rallye Vltava a ročník 73 měl obzvlášť silnou jezdeckou sestavu. Na prvních dvou místech Walter
Röhrl (Asona) a Munari (Lancia HF), z našich nejlepší čtvrtí Jelínek / Kvaizar na Š 120 S. Hubáček sváděl boje s Munarim o druhou příčku,
ale porucha chlazení před poslední, 46. RZ, jej vyřadila z druhého místa.
Po poslední soutěži MR v Přerově znalci vysoce hodnotili vývojový pokrok Leo Pavlíka, oceňovali jeho dravost a snahu naučit se severský styl.
Předpovídali mu dobrou budoucnost.
Bohužel se v tomto roce nedařilo udržet dost vozů ve třídě B5 5000 a tak nebyl vypsán mistr.
V jednotlivých třídách se v roce 1973 umístili:
A1 1150: 1. Mach Jan, Renault 8 Sport a Fiat 128 Coupé; 2. Brotánek Zdeněk, Fiat 128 Coupé; 3. Udlínek František, Škoda 110 R
A2 600: 1. Kročil M.; 2. Hron Ivan; 3. Čáslavka Miroslav; všichni Trabant 601
A2 1000: 1. Šimek Karel, Škoda 100 L; 2. Trojan Karel, Wartburg 353; 3. Diblík, Škoda 100 L
A2 1150: 1. Srnský Josef, Škoda 110 R; 2. Blahna Václav,; 3. Kapras Karel, oba Škoda 110 L
A2 1300: 1. Žíd Milan; 2. Dolejš Antonín; 3. Horsák Oldřich; 4. Pavlík Leo; všichni Škoda 120 S
Absolutní pořadí (nevypsáno): 1. Hubáček Vladimír, Alpine 1600 S; 2. Horsák Oldřich, Škoda 120 S a 1600 R; 3. Žíd Milan, Škoda 120 S;
4. Ponec Zdeněk, Renault 12 Gordini; 5. Šimek Karel, Škoda 100 L.
V úvodu sezóny 1974 se z článku Dalibora Janka "Na výzvědách v AZNP" dovídáme, že slavní tovární jezdci Škoda normálně pracují při
výrobě vozů v platových třídách D6 až D8 (běžné platy vyučeného dělníka s praxí) a např. Jaroslav Bobek za absolutní vítězství v závodu do vrchu
Hronov obdržel odměnu 500,- Kč. Autor srovnává tuto situaci s postavením fotbalistů a hokejistů, jejichž osobní přítomnost na pracovišti
není vyžadována a jejich platové zařazení je mnohem vyšší.
Když už byly zmíněny peníze, sezóna 1974 dala účastníkům MR pořádně finančně zabrat. Celkem 6 soutěží v kalendáři a mezi nimi i mezinárodní
Barum a Škoda, které byly až 2,5x delší než normální 500 km dlouhý mistrák. V tomto období se jely ještě přejezdy mezi RZ-tami jako trať na
stanovený vysoký průměr (až 85 km/h), což vedlo např. ve třídě Trabantů k naprosté technické likvidaci motorů. A 20 bodů z takové soutěže
se nedalo srovnat s 20 body z jiné.
Bez nadsázky lze kostatovat, že rok 1974 byl sezónou Václava Blahny. Přestoupil ze třídy 1150 do továrnou našlapané třídy 1300 a zvítězil!
Vyhrál třídu na Barum Rallye, v Tatrách, druhý byl v Košicích a dojel všechny soutěže s nejhorším 4. místem na úvodní Bohemii. V absolutním pořadí
dominoval tradičně Hubáček, který vyhrál 5 soutěží, na šesté do počtu - Barumce - prorazil převodovku a odstoupil z 1. pozice. Továrna již
od Barumky proti němu nasadila 2 nové Škody 200 RS, tentokrát ještě pod názvem Škoda Super Sport, protože premiéra se měla odehrát na domácí
Škoda rallye, ale dlouho si jich diváci neužili. Horsákovi odešel tlak oleje a ing. Šedivý havaroval. Téměř bez treninku a s novým spolujezdcem
vyhrál teprve 23-letý W. Hauck na Carreře (250 k).
V následující Škoda Rallye nasadila továrna oficiálně 3 vozy Škoda 200 RS proti Alpině Hubáčka, ale ani to nestačilo. Horsák i Srnský byli
na okruhu a i po 2. RZ rychlejší, ale jeli přemotivovaně, Srnský boural na přejezdu po střetu s civilním vozem a Horsák poškodil vůz na RZ.
Ing. Šedivý nakonec dojel až čtvrtý a tak "Králem zůstal Hubáček", jak hlásal titulek ve Světě motorů.
Mezinárodní Vltavu Hubáček vynechal, protože trať byla strašlivá rozbíječka a tak za jasným vítězem W. Röhrlem byl z našich nejrychlejší
specialista na Vltavu Šimek na slaboučké Š 100 (3. místo).
V reprezentačních aktivitách si dobře vedli Jelínek (2. na vždy německými soudruhy silně manipulovaném Pneumantu), Srnský a Šimek. Šlo ale převážně
o bitvy v rámci Poháru zemí soc. tábora. Za zmínku stojí výsledek přímého souboje dvou Alpine 1600 S, kdy se potkal Hubáček s Čubrikovem v Tatrách.
Skončil ve prospěch Hubáčka, třetí dojel stále lepší Blahna na Š 120 S.
Pořadí MR v roce 1974:
Třída/Pořadí |
Jezdec |
Vůz |
Bohemia |
Barum |
Škoda |
Košice |
Tatry |
Jeseníky |
celkem |
A1 1150 |
1 |
Mach Jan |
Fiat 128 Coupé |
20 |
|
20 |
20 |
|
20 |
80 |
2 |
Urban |
Škoda 110 LS |
15 |
20 |
12 |
15 |
|
15 |
|
A2 600 |
1 |
Dřevo Josef |
Trabant 601 |
20 |
vyp |
20 |
20 |
12 |
nevypsáno |
60 |
2 |
Kročil Milan |
Trabant 601 |
|
20 |
|
|
15 |
|
|
A2 1000 |
1 |
Šimek Karel |
Škoda 100 L |
20 |
|
20 |
20 |
20 |
|
80 |
2 |
Konečný |
Škoda 100 |
|
20 |
15 |
10 |
vyp |
20 |
65 |
3 |
Trojan Karel |
Wartburg 353 |
15 |
12 |
|
15 |
|
15 |
57 |
A2 1150 |
1 |
Kapras Karel |
Škoda 110 L |
20 |
vyp |
vyp |
20 |
20 |
20 |
80 |
2 |
Udlínek František |
Škoda 110 L |
12 |
|
20 |
15 |
vyp |
15 |
62 |
3 |
Císař Antonín |
Škoda 110 L |
15 |
20 |
vyp |
vyp |
15 |
12 |
62 |
A2 1300 |
1 |
Blahna Václav |
Škoda 120 S |
10 |
20 |
12 |
15 |
20 |
12 |
67 |
2 |
Havel Vlastimil |
Škoda 120 S |
12 |
nest |
|
20 |
vyp |
15 |
|
3 |
Pavlík Leo |
Škoda 120 S |
20 |
vyp |
|
|
15 |
|
|
4 |
Zapadlo Milan |
Škoda 120 S |
|
|
|
15 |
vyp |
20 |
|
5 |
Veselý Ladislav |
Škoda 120 S |
|
12 |
|
|
12 |
|
|
6 |
Jelínek Jaroslav |
Škoda 120 S |
15 |
nest |
20 |
nest |
vyp |
|
|
B5 2500 |
1 |
Hubáček Vladimír |
Alpine 1800 S |
20 |
vyp |
20 |
20 |
20 |
20 |
80 |
2 |
ing. Šedivý Jiří |
Škoda 110 R / Škoda 200 RS |
10 |
/ vyp |
15 |
10 |
15 |
15 |
55 |
3 |
Sivík Josef |
Škoda 120 S |
|
|
|
12 |
12 |
12 |
|
Abs. - nevyhlášeno |
1 |
Hubáček Vladimír |
Alpine 1800 S |
20 |
vyp |
20 |
20 |
20 |
20 |
80 |
2 |
Blahna Václav |
Škoda 120 S |
6 |
15 |
6 |
12 |
15 |
|
|
3 |
Šimek Karel |
Škoda 100 |
2 |
nest |
12 |
|
10 |
|
|
Již počátkem roku 1975 předváděl J. Haugland severskému světu, co dovede on a Škoda 120 S. Vyhrál Nordwig rallye, za týden na to byl 8.
v Artic rallye hned za Hannu Mikkolou na Fiatu 124 Abarth (vyhrál Lampinen před Blomquistem na Saabech), vzápětí exceloval ve
světové Švédské rallye, kde byl 7.(!) a tak bylo na našich jezdcích, aby si z něj vzali příklad a podali stejně kvalitní výkony.
Jak ovšem řekl sám Haugland v rozhovoru pro Svět motorů, úroveň našich jezdců může růst jen se starty na náročných zahraničních
soutěžích.
V této sezóně "přeběhl" Svatolpuk Kvaizar ze sedačky spolujezdce za volant a hned na své první soutěži - Šumavě - si vedl jako starý
mazák. Dojel druhý ve třídě A2 1150, následně vyhrál třídu v Košicích, na Barum, Škoda a na konci roku byl mistrem. Další novinkou tohoto
roku bylo zřízení třídy A2 2000, protože Metalex připravil 5 vozů Lada 1500 MTX. S tím ruku v ruce vnikla ještě třída A1 1600 pro seriové
Žigulíky, ale pro boje na špici se sem nastěhovaly Fiaty.
Na Šumavě, která byla premiérově zařazena do MR, s jedním z nich startoval také Sivík, ale od Rallye Škoda už startoval s Renaultem
17 Gordini, který pořídila pro vývoj a testování sportovních pneumatik továrna Barum (resp. Rudý říjen Gottwaldov). Mimochodem stejný vůz
nafasoval Polák Blažej Krupa a velmi si jej pochvaloval.
U nás stále vládl Vladimír Hubáček se svou Alpinkou. Po krku mu šly dvě tovární Škody 200 RS s ing. Šedivým a Horsákem za volanty
a občas byly v dílčích úsecích rychlejší, ale celkově Hubáček vyhrál vše co dojel (Škoda, Barum, Jeseník). Rok 1975 znamenal také změnu v
klasifikaci, poprvé byl vyhlášen mistr republiky v absolutním pořadí.
Kromě tradiční reprezentace na soutěžích ve východním bloku byla největší "slavností" našeho rallye účast na RAC Rally ve Velké Británii.
Zde doplnili ostřílené posádky Haugland / Gallagher a Saaristo / ? naši Zapadlo / Hortek a Havel / Kirkham (oba piloti měli poněkud nezvyklé
spolujezdce, kvůli specifikům této soutěže). Kromě Saarista,
který celkem zbytečně vylomil kolo a vypadl z 2. pozice s náskokem 4 minuty, dojely všechny 3 vozy a to na prvních třech místech ve třídě (startovalo
v ní 23 posádek). Nejlepší byl samozřejmě Haugland (celkově 15.), 2. Havel a 3. Zapadlo. Na soutěži dlouhé přes 2000 mil se spoustou
rychlostních zkoušek, které se nesmí trénovat, protože vedou po soukromých pozemcích a otvírají se až na závod, to byl slušný úspěch
pro naše posádky, které zde jely poprvé.
Pořadí v MR 1975:
A1 1150 |
|
|
Šumava |
Kočice |
Škoda |
Barum |
Tatry |
Jeseníky |
celkem |
1 |
Mach Jan |
Fiat 128 Coupé |
20 |
15 |
20 |
20 |
|
|
75 |
2 |
Bystrianský Július |
Fiat 128 Coupé |
1 |
20 |
12 |
|
15 |
|
57 |
A1 1600 |
1 |
Lžičař Ladislav |
Fiat 124 S |
15 |
20 |
|
20 |
15 |
20 |
75 |
2 |
Kapa Jan |
Lada 1500 |
20 |
15 |
|
|
20 |
15 |
70 |
A2 600 |
1 |
Dřevo Josef |
Trabant 601 |
20 |
20 |
20 |
|
20 |
|
80 |
2 |
Malina Jan |
Trabant 601 |
4 |
10 |
12 |
15 |
15 |
15 |
57 |
A2 1000 |
1 |
Trojan Karel |
Wartburg 353 |
20 |
vyp |
|
20 |
|
20 |
|
2 |
Vopička Karel |
Wartburg 353 |
10 |
20 |
|
15 |
|
12 |
57 |
3 |
Křeček Ladislav |
Škoda 100 |
15 |
|
|
12 |
12 |
|
|
A2 1150 |
1 |
Kvaizar Svatopluk |
Škoda 110 L |
15 |
20 |
20 |
20 |
vyp |
- |
75 |
2 |
Udlínek František |
Škoda 110 R |
12 |
vyp |
12 |
12 |
20 |
|
56 |
3 |
Císař Antonín |
Škoda 110 L |
10 |
12 |
|
vyp |
15 |
15 |
52 |
A2 1300 |
1 |
Blahna Václav |
Škoda 120 S |
15 |
- |
12 |
15 |
20 |
20 |
70 |
2 |
Šimek Karel |
Škoda 120 S |
12 |
20 |
vyp |
20 |
|
|
|
3 |
Havel Vlastimil |
Škoda 120 S |
20 |
- |
20 |
8 |
vyp |
vyp |
48 |
A2 2000 |
1 |
Sivík Josef |
Lada 1500 MTX / Renault 17 Gordini |
15 |
nevyps. |
/20 |
20 |
vyp |
20 |
60 |
2 |
Černohorský Petr |
Lada 1500 MTX |
12 |
nevyps. |
12 |
15 |
vyp |
15 |
42 |
3 |
ing. Bold Petr |
Lada 1500 MTX |
20 |
nevyps. |
- |
12 |
vyp |
vyp |
32 |
Absolutní |
1 |
Hubáček Vladimír |
Alpine 1800 S; |
- |
vyp |
20 |
20 |
vyp |
20 |
60 |
2 |
Blahna Václav |
Škoda 120 S |
10 |
- |
|
10 |
20 |
15 |
55 |
3 |
ing. Šedivý Jiří |
Škoda 200 RS |
20 |
20 |
vyp |
|
vyp |
|
|
4 |
Šimek Karel |
Škoda 120 S |
8 |
15 |
vyp |
15 |
|
|
38 |
5 |
Kopejsko |
Škoda 120 S |
|
|
8 |
vyp |
15 |
12 |
35 |
6 |
Sivík Josef |
Lada 1500 MTX / Renault 17 Gordini |
1 |
- |
/ 10 |
12 |
vyp |
10 |
32 |
7 |
Horsák Oldřich |
Škoda 200 RS |
15 |
- |
15 |
- |
vyp |
- |
30 |
8 |
Havel Vlastimil |
Škoda 120 S |
12 |
- |
12 |
4 |
vyp |
vyp |
28 |
9 |
Kvaizar Svatopluk |
Škoda 110 L |
4 |
12 |
|
|
vyp |
- |
|
10 |
Císař Antonín |
Škoda 110 L |
6 |
|
|
|
|
|
|
POKRAČOVÁNÍ ZDE
Prameny: Svět motorů 1971 - 1976 (reprodukce snímků)
|
|