FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Ferrari 250 GT 2+2 / GTE




Zákazníci Ferrari chtěli mít také v nabídce něco, co by se dalo označit jako sportovní rodinný vůz. Na podvozku typu 250 GT, tedy typu, který Ferrariho vlastně proslavil, připravil Pininfarina atraktivní kupé 2+2 jako model 250 GTE.

Při stavbě sportovních vozů, Ferrari řešil stále větší nároky na dynamické vlastnosti zvyšováním objemů svých motorů. Motor, který byl základem modelů 250, vznikl v roce 1952 a jeho objem byl 2953 ccm. Oblíbená ferrariho konstrukce - dvanáctiválec do V pod úhlem 60°, měl vrtání 73, zdvih 58,8 mm. V té době zatím jen 2 ventily na válec. Při stupni komprese 8,8 dával třílitr pro tento vůz 240 k při 7000 ot./min. (byly by to slušné otáčky pro "rodinný" vůz i v roce 2005). Motor byl osazen třemi dvojitými karburátory Weber 38 DCN. Lamelová spojka, čtyřstupňová převodovka s rychloběhem, klasický samosvorný diferenciál.





Šasi je svařeno z oválných ocelových trubek. Přední náprava měla nezávislé zavěšení kol na dvojitých ramenech a odpružení vinutými prožinami, zadní náprava tuhá, odpružená poloeliptickými péry. Bubnové kapalinové brzdy, patnáctipalcové ráfky s drátěným výpletem byly osazovány pneumatikami 185-15 nebo 650-15. Vůz měl stolitrovou nádrž.
Zjištěné rozměry: rozvor 2600 mm, rozchod vpředu / vzadu 1354 / 1394 mm. Pohotovostní váha 1280 kg.
Maximální rychlost vozu olizovala hranici 220 km/h.


Bylo vyrobeno v letech 1960 až 1963 950 vozů a poté ještě 50 exemplářů se čtyřlitrovým motorem, které nesly označení Ferrari 330 America.
Prameny: R. de la Rive Box: Encyklopedie sportovních vozů; webové stránky ferrari; vlastní fotografie (vůz ze sbírky Pavla Ďuriny)