
Tento model měl původně být pouhou evolucí modelu Ferrari 308, ale v podstatě vznikl zcela nový vůz. Obě verze GTB
(Berlinetta) a GTS (Spider, svým řešením oddělávací stříšky by se daly nazvat spíše targa) byly představeny
na Frankfurtském autosalonu v roce 1985.
Jednotlivých typů byly do roku 1989 vyrobeny tyto počty: GTB 1344 ks, GTS 6068 ks.
Větší objem motoru než u 308 nebyl docílen pouhým převrtáním, ale vrtání x zdvih jsou voleny zcela jinak -
83 x 73,6 mm. Objem V8/90° motoru s rozvodem 2xOHC je 3185 ccm. Při stupni komprese 9,8 dává výkon 270 k při
7000 ot/min. Palivo dodává mechanické vstřikování Bosch K-Jetronic, zapalování Marelli Microplex elektronic.
Suchá dvoukotoučová spojka, pětistupňová převodovka a ZF diferenciál s omezenou svorností.
Trubkové šasi. Nezávislé zavěšení kol, vinuté pružiny a zkrutné stabilizátory. V karoserii vyráběné z hliníku
(přední kapota), oceli a laminátových sendvičů se pod obdélníkovými víky skrývají kruhové světlomety.
Brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Chladič ještě umístěn v čele vozu. Palivové nádrže o celkovém objemu 74 l.
Pneumatiky 205/55 VR 16 vpředu a 225/50 VR 16 vzadu. Vnější rozměry vozu: 4255 x 1730 x 1128 mm, rozvor 2350 mm,
rozchod 1485 / 1465 mm. Suchá váha 1263 kg.
Největší rychlost 263 km/h, zrychlení z 0 - 100 km/h pod 6 s.

Ferrari 328 nebyly stavěny jako komfortní a pohodlné vozy, byla preferována sportovní hodnota. Také na bezpečnost
nebyl obecně v té době kladen tak velký důraz. V tomto směru stojí zato porovnat váhu F 328 a následné F 348.
Rozdíl je právě daň komfortu a bezpečí. Přesto všechno výběr výbavy nebyl ochuzen. Tak jako u ostatních Ferrari,
bylo možné vybírat z osmnácti většinou metalických barev. Takže ne každé Ferrari muselo být rudé. Pro interiér,
který výrazně vycházel ze supersportu F 288 GTO a kombinoval přepych s účelností závodního vozu, bylo možné
vybrat kůži v barvách červená, modrá, šedá, krémová, béžová a černá. K tomu existovala nabídka pěti odstínů
koberců....
Prameny: vlastní fotografie; webové stránky o Ferrari; Sadecký Z.: Historie vozů Ferrari
|