Ferrari 355
 |

Ferrari 355 je model vyráběný v letech 1994 až 1999 ve dvou verzích - jako coupé zvané Berlinetta - GTS a od roku
1995 i jako Spider. S nástupem módy sekvenčních elektronicky řazených převodovek připravilo Ferrari v roce
1997 variantu s řazením páčkou pod volantem 355 F1 a asi jen pro americký trh stokusovou serii 355 Fiorano
(což byly výhradně spidery vylepšené ještě o další elektronické vychytávky na podvozku).
Základní koncepce vozu 355 vychází z osvědčeného rozmístění u závodních vozů - motor před zadní nápravou, pohon
zadních kol. Technickými parametry nasadilo toto ferrari laťku hodně vysoko.

Motor je pětiventilový V8 o objemu 3496 ccm. Na svůj objem je pořádně točivý. Maximální výkon 380 k dociluje
při 8250 ot./min. a i kroutící moment je posazen slušně vysoko - 363 Nm při 6000 ot./min. Stupeň komprese
11:1 jej řadí nekompromisně do oblasti závoďáků. Převodovka řazená kultovní "chromovanou koulí na tyči" přes
mřížku na středovém tunelu je šestistupňová. Výkon se vráží do vozovky přes 18" kola s pneumatikami 265/40 ZR 18.
Předek udržují ve směru dva kousky 225/40 ZR 18. Všechno dokáží úspěšně zastavit odvětrané kotoučové brzy.
Vůz má rozměry 418 x 187 x 115 cm, rozvor 2411 mm, rozchod vpředu 1489 mm, vzadu 1589 mm. Pohotvostní váha
je něco kolem 1,5 tuny (suchá váha 2976 amerických lb).
Maximální rychlost 290 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 4,9 s. Počet celkem vyrobených kusů nezjištěn.

Pro vozy Ferrari je vypisován serál závodů Ferrari Challenge, v němž jezdily právě vozy 355 Berlinetta, od roku
2000 je postupně nahrazují 360 Modeny. Výkon motoru je ponechán, z interiéru jsou samozřejmně vytahány všechny
zbytečnosti a zabudována bezpečnostní trubková klec. Udává se váha 1335 kg a max. rychlost 295 km/h.
V rámci tradičních akcí brněnského okruhu spojených se zahájením a ukončením sezóny jsem si zaplatil tři
kolečka s panem Holubovským. Vzal to v rámci treninku poctivě, dokonce před jízdou zajel zahřát pneumatiky.
Pokud vám někdy při takové akci nabídnou přílbu, neodmítejte. Neomlátíte si hlavu o ochraný rám. I když jste
zapasovaní v anatomické sedačce a upnutí čtyřbodovým pásem, instinkty vám nedají, a po třech kolech vylezete
z vozu jako z posilovny. Stehna vás bolí ze zadržování brzdné síly. Kdo zkusil, vynaložených peněz nelitoval.
Prameny: webové stránky amerického a rakouského fan klubu, vlastní fotografie
|
|