FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Ferrari 355



Ferrari 355 je model vyráběný v letech 1994 až 1999 ve dvou verzích - jako coupé zvané Berlinetta - GTS a od roku 1995 i jako Spider. S nástupem módy sekvenčních elektronicky řazených převodovek připravilo Ferrari v roce 1997 variantu s řazením páčkou pod volantem 355 F1 a asi jen pro americký trh stokusovou serii 355 Fiorano (což byly výhradně spidery vylepšené ještě o další elektronické vychytávky na podvozku).
Základní koncepce vozu 355 vychází z osvědčeného rozmístění u závodních vozů - motor před zadní nápravou, pohon zadních kol. Technickými parametry nasadilo toto ferrari laťku hodně vysoko.


Motor je pětiventilový V8 o objemu 3496 ccm. Na svůj objem je pořádně točivý. Maximální výkon 380 k dociluje při 8250 ot./min. a i kroutící moment je posazen slušně vysoko - 363 Nm při 6000 ot./min. Stupeň komprese 11:1 jej řadí nekompromisně do oblasti závoďáků. Převodovka řazená kultovní "chromovanou koulí na tyči" přes mřížku na středovém tunelu je šestistupňová. Výkon se vráží do vozovky přes 18" kola s pneumatikami 265/40 ZR 18. Předek udržují ve směru dva kousky 225/40 ZR 18. Všechno dokáží úspěšně zastavit odvětrané kotoučové brzy. Vůz má rozměry 418 x 187 x 115 cm, rozvor 2411 mm, rozchod vpředu 1489 mm, vzadu 1589 mm. Pohotvostní váha je něco kolem 1,5 tuny (suchá váha 2976 amerických lb).
Maximální rychlost 290 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 4,9 s. Počet celkem vyrobených kusů nezjištěn.



Pro vozy Ferrari je vypisován serál závodů Ferrari Challenge, v němž jezdily právě vozy 355 Berlinetta, od roku 2000 je postupně nahrazují 360 Modeny. Výkon motoru je ponechán, z interiéru jsou samozřejmně vytahány všechny zbytečnosti a zabudována bezpečnostní trubková klec. Udává se váha 1335 kg a max. rychlost 295 km/h.
V rámci tradičních akcí brněnského okruhu spojených se zahájením a ukončením sezóny jsem si zaplatil tři kolečka s panem Holubovským. Vzal to v rámci treninku poctivě, dokonce před jízdou zajel zahřát pneumatiky. Pokud vám někdy při takové akci nabídnou přílbu, neodmítejte. Neomlátíte si hlavu o ochraný rám. I když jste zapasovaní v anatomické sedačce a upnutí čtyřbodovým pásem, instinkty vám nedají, a po třech kolech vylezete z vozu jako z posilovny. Stehna vás bolí ze zadržování brzdné síly. Kdo zkusil, vynaložených peněz nelitoval.
Prameny: webové stránky amerického a rakouského fan klubu, vlastní fotografie