FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Ferrari 365 GT 2+2





Vozy typu 2+2 sice ve své době považoval ferrariho vrchní technik Mike Parkes spíše za cestovní vozy než za sporťáky, ale jejich parametry jsou více než výmluvné.
Následník třistatřicítky se dočkal kromě karosářských změn opět o něco silnějšího motoru, standardní výbavou se stala klimatizace, posilovač řízení a novinkou bylo hydropneumatické vyvažovací zařízení zadní nápravy. Vůz debutoval na pařížském autosalonu v roce 1967.

Již tradiční, vpředu podélně umístěný celohliníkový dvanáctiválec do V pod úhlem 60° se dočkal dalšího převrtání na 81 mm při zachovaném zdvihu 71 mm, objem se tak zvýšil na 4390 ccm. Dva ventily na válec, každá ventilová řada měla svůj vačkový hřídel. U tohoto motoru osvědčený stupeň komprese 8,8 a plnění třemi karburátory Weber 40 DFI umožňoval motoru dosáhnout výkon 320 k při 6600 ot./min. Kroutící moment 363 Nm při 5000 ot./min. Jednokotoučová suchá spojka, pětistupňová plně synchronizovaná převodovka.



Dvoudveřové kupé 2+2 je umístěné na trubkovém rámu vyztuženém plechovými pláty. Všechna kola u tohoto modelu již dostala nezávislé zavěšení na lichoběžníkových příčných ramenech tvaru trojúhelníku, vinuté pružiny a vzadu výše zmíněnou hydropneumatiku.
Kotoučové brzdy na všech kolech, pneumatiky 205x15.
Rozvor 2650 mm, shodné rozchody 1438 mm, délka x šířka x výška 4980 x 1790 x 1345 mm, světlá výška 140 mm, suchá váha 1468 kg, od 1968 zvýšená na 1580 kg.
Maximální rychlost 245 km/h, zrychlení 0 - 100 km/h za 7,3 s, pevnou čtvrtmíli udělal za 15,2 s.
V letech 1967 až 1971 bylo vyrobeno 800 exemplářů.




Prameny: R. de la Rive Box: Encyklopedie sportovních vozů; webové stránky ferrari.com; vlastní fotografie (vůz ze sbírky Pavla Ďuriny), Motoristická současnost 1969