FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Ferrari 365 GTC/4



V bohaté a místy nepřehledné řadě typů a variant je Ferrari 365 GTC/4 jedním z tzv. velkých, tedy dvanáctiválcových luxusních Ferrari, které nastoupilo do výroby v roce 1971 a nahradilo na trhu typy 330 a 365 GTC a ve výrobě typ 365 GT 2+2. Vůz s karoserií navrženou Pininfarinou (jak jinak) byl představen na Frankfurtském autosalonu. Podvozek i motor byl víceméně převzat z typu Daytona, ale s převodovkou vpředu.




Mohutný dvanáctiválec do V pod úhlem 60°, umístěný nad přední nápravou , má objem 4390 ccm, vrtání 81, zdvih 71 mm, stupeň komprese 8,8 a výkon je udáván v dostupné literatuře rozmezím 310 až 340 k při 6600 až 6800 ot./min., kroutící moment 44 kpm / 4000 ot./min. Palivo připravuje 6 karburátorů Weber 38 DCOE. Jednokotoučová suchá spojka. Pětistupňová převodovka posílá výkon na zadní nápravu, osazenou difrenciálem s omezenou svorností.
Dvoudveřové kupé s 2+2 sedadly (zadní pro děti nebo spíše pro zavazadla) dostalo do vínku od Pininfariny přední výklopné světlomety a krásná pětipaprsková elektronová kola. Ta jsou nezávisle zavěšená na příčných lichoběžníkových polonápravách. Kotoučové brzdy na všech kolech, patnáctipalcové pneumatiky mají rozměr 215-70.

Rozvor 2500 mm, rozchod vpředu i vzadu 1470 mm, délka 4570 x šířka 1780 x výška 1270 mm, pohotovostní váha 1450 kg.
Maximální rychlost 250 - 260 km/h, zrychlení 0 -100 km/h za 7,5 s.


Tento model neměl ambice k bojům na okruzích (už svým pojetím 2+2), přesto byl postaven na skvělém podvozku a oplýval vysokým standardem Ferrari jak v jízdních, tak dynamických vlastnostech. Vůz se vyráběl dva roky a bylo celkem vyrobeno 493 ks.
Prameny: R. de la Rive Box: Encyklopedie sportovních vozů; webové stránky ferrari; Sadecký Z.: Historie vozů Ferrari; vlastní fotografie (vůz Kleinovy sbírky)