FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL




Histo - CUP Austria, Brno 2004


31 okruhových historiků, to bychom u nás dávali těžko dohromady a ještě by to převážně byly škodovky. Rakouský pohár se rozrostl do opravdu pestrého a početného pole. A to ještě nepřijeli do Brna všichni. (Na úvodním obrázku situace při nájezdu do letmého startu.)


V parkovišti závodních vozů i na trati byly vidět opravdu skvělé kousky, např. značka Porsche byla zastoupena hned šesti exempláři, dobře si vedl zejména tento 911 RS vedený Christianem Neumannem.



Velmi dobře udržováný 911 S do nedělního závodu nenastoupil. Při průjezdu pit lane je zachycen Lotus Elan S1 Michaela Kruschika.


Karl Boehringer přivedl v neděli tento Ford Escort RS 2000 v úpravě Holbay na 8. místě.


První pozici za zaváděcím vozem měl po sobotním vítězství jistou Heinz Bethke s legendárním závodním vozem Alfa Romeo GTAm. Takový dvoulitrový vůz v roce 1970 dokázal prosadit T. Hezemans i proti třílitrovým Alpinám a 2,4 l. Capri.



Mnohé souboje připomínaly přelom 60. a 70. let minulého století. Jen místo modernější RS by měl být správně v čele starší dvoulitrový 911.



I u nás oblíbené a spolehlivé veterány BMW 2002 ti závodily ve smečce.


V poli se pohybovalo i toto krásně vyvedené BMW 3,0 CSi Norberta Lencenwegera. S výkoností to už bylo slabší. Dojel až 16.


Výkonem a spolehlivostí sice dva Mustangy v poli neosňovaly, zato kraválem svých objemných osmiválců naprosto dominovaly. Shelby Mustang Boehringera zdaleka nepředjíždí Brouka VW, jak by se zdálo. Ten totiž dojel na 7. místě a vedl jej Helmut Petereder.


Druhý Mustang G. Komaretha dokončil v neděli na 10. místě. Ještě v pátečním treninku belhal a kouřilo se z něj odevšad jako když rozlijete omastek po sporáku. Mimochodem, řadu vozů pilotovali starší páni a věřím, že se u toho vyblbnuli jako kluci. Mechaniky si dělali sami a doprovod tvořily většinou manželky a kamarádi.


Jeden z mnoha soubojů. Na první pozici se vystřídali W. Theussel s Lotusem Elan S1 (prcek jel jako z praku), Hans Fink a A.R. Sprint GT, na obrázku vedoucí Bethke s GTAm a posléze do čela šel za ním jedoucí Johanes Kraft na BMW 2002 tii. To vše stíhali v závodě na 10 kol.



Siegfried Haeusler se svým Broukem demonstroval Ferrariho heslo, že správný závoďák se má v cíli rozsypat. Dovedl jej jako dýmovnici na 6. místě, které udržel přes to, že značně snížil stav oleje ve svém motoru. Však si také traťáci máknuli na celé cílové rovince, hlavní výbuch se odehrál při nájezdu a připomínal svým rozsahem nejefektnější podobné akce ve formuli 1.

Nedělní výsledky:
1. J. Kraft - BMW 2002 tii, průměr 129 km/h
2. H. Bethke - Alfa Romeo GTAm
3. H. Fink - Alfa Romeo Sprint GT
4. Ch. Neunemann - Porsche 911 RS
5. G. Rinnhofer - Porsche 911 RS
6. S. Haeusler - VW Kaefer
7. H. Petereder - VW Kaefer
8. K. Boehringer - Holbay Ford Escort
9. J. Piribauer - BMW 320
10. G. Komaretho - Ford Mustang
(klasifikováno bylo 26 posádek)