FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


3. Horácká historic rally 2003



Letošní rally historiků, součást ME a náš mistrák, se konala 9. a 10. května. Už 8. v podvečer bylo seznámení s posádkami na třebíčském náměstí, kde jsem se byl podívat. Radost mě udělala účast vozu Triumph TR4, který tak budu moci brzy představit v katalogu sportovních vozů. První, páteční etapu jsem vynechal. Úvodní snímek posádky Pfeiffer - Knöbl na Poršátku je z krásné serpentiny nad Římovem. Auta najížděla ze sucha na vlhký asfalt ve stínu lesa a všichni to zvládli. Jen předjezdci s Felicií protáhli zadní levé škarpou a chvíli se koukali do nebe.



Tady máme dva vítěze: celkově rutinovaní střelci a obhájci titulu Alber - Stadler, vítězové MR Odložilíci s Carrerou, celkově třetí. K tomu nutno podotknout, že Alber vyhrál 9 rychlostních zkoušek, Odložilík 2 z celkově měřených 15. Zatáčka v Mikulovicích.




K největším exotům, co se vozů týče, patřila tato Corvetta Alexe Beelera, jedoucího s Natashou Posch. Do této chvíle bych netušil, že je to vůz vhodný pro rally. Beeler s ním však dost uměl a letos je vlastně jediným konkurentem Georga Albera. Vyhrál 2 rychlostní zkoušky. Druhé autíčko je zmíněný Triumph TR4, krásná krabička pro dva s motorem 2,2 litru. Pilotovali jej Němci Siegmann - Spannbauer, dovedli jej na 6. místě pro Evropu a celkově byli 14.

Vpravo je radost největší. Vždy ve smyku, vždy pekelně rychle. Sám pro sebe a pro radost jel Bernd Rothensteiner, protože mistrovství Rakouska se nesešlo. Dokázal v sobotu poskočit z 8. na 5. místo, za sobotu pojel Malého, Blažka a Pfeiffera. Tak vyjížděl ze známého můstku v Podklášteří. Vyhrál také poslední RZ.



Tady je ještě Escort "psí kost" zepředu a s číslem 33 skvěle jedoucí Mikulenka s Hambálkem. Ostrou jízdou zajeli jeden ze svých nejlepších výsledků, vyhráli dokonce 1 RZ a zastínili dr. Blažka s Escortem. Druzí v MR, celkově 4., 15 vteřin před Rothensteinerem. Záběry z rychlého vjezdu do Slavic (Výčapská RZ).


Tato zatáčka (Mikulovice od Kojetic) se zdála dosti nudnou, ale opak byl pravdou. V polovině oblouku se propadala přes hrbol a na výjezdu hodně vozů štorcovalo. Své umění předvádí Magnus Wigren, kterému to jinak v sobotu moc nejelo a propadnul se z 9. na 16. místo. Ještě hůř fungovalo auto Shelby Mustang Derische, který snad nedostal z motoru víc jak 2000 otáček a skončil zcela poslední.



Moc pěkně bojovali Malý s Patrmanem na svém BMW 1800, dojeli 5. v ME a 10. celkově, klasiku jeli také Sellberg - Henrysson s Volvem 544 Sport (10. / 20.).
Na závěr ještě Porsche 911 Švéda Axelssoona, pěkně kopnuté na vnitřek mikulovické zatáčky.



Zkráceně pořadí:
1. Alber, Porsche 911, 1:08:49
2. Beeler, Chevrolet Corvette, -01:16
3. Odložilík, Porsche Carrera RS, - 01:40 (vždy na prvního)
4. Mikulenka, BMW 2002 Ti, -2:16
5. Rothensteiner, Ford Escort, -2:31
6. Blažek, Ford Escort RS 2000, -03:02
7. Pfeiffer, Porsche 911, -03:05
8. Axelsson, Porsche 911, - 04:19
9. Jirátko Aleš, BMW 2002 Ti, -04:37
10. Malý, BMW 1800, -05:54