FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Marcos LM 500



Vyměníte pneumatiky za slicky, vyměníte oleje a brzdovou kapalinu za závodní a můžete jít na to. Máte v rukách závoďák jako břitva. Žádné airbagy, ABS, EPS a jiné berličky na udržení vozu na silnici. Co uřídíte, to máte. Marcos vždy vyvíjí závodní a cestovní verzi na stejném základě. Můžete si být jisti, že stejný rám z ocelových čtvercových profilů a celokompozitová karoserie (s vyjímkou čelního spojleru, ten by ulítl na prvním hrbolku) běhaly na Le Mans a běhají dosud na GTO britském mistrovství. Oproti závodní verzi je trochu měkčí podvozek, aby vám na okreskách nevypadaly zubní plomby, přibyly koberečky Wilton, rádio HiFi Alpine a trochu toho elektrického komfortu. To co z toho vypadlo, je typický britský sportovní vůz.


Typ LM 500 je odvozen od staršího modelu Mantara. Protože se všechny vozy staví zakázkově, můžete si vybrat ze tří výkonů motoru: 200, 250 nebo 320 koní. Rozdíl mezi nejslabším a nejsilnějším je v ceně něco přes 300 000,- Kč. Stejně tak si můžete vybrat karoserii spyder nebo coupé. U spyderu je kromě plátěné střechy za příplatek i nasazovací střecha hard top, která je na obrázku. Coupé se objednává hlavně pro závodní použití.

Podívejme se na parametry nejvýkonější verze:
Motor Rover V8 objemu 4600 ccm je čipem řízený, komprese 9:1, kroutící moment 330 Nm / 3900 ot./min. Pětistupňová převodovka, diferenciál s omezenou svorností.
Délka x šířka x výška = 4263 x 1827 x 1015 mm, rozvor 2285 mm, rozchod vpředu 1620 mm, vzadu 1560 mm, světlá výška 120 mm, hmotnost 1117 (!) kg. Kotoučové brzdy vzduchem chlazené. Kovaná magneziová kola s pneu vpředu 225/45 ZR 16 a 245/45 ZR 16 vzadu.
A základní dynamické parametry?
Z 0-100 km/h za 4,6 s, maximální rychlost 280 km/h.


S jediným vozem, který jezdí v České republice mne před pár lety svezl dovozce na brněnském okruhu. Od té doby mám značku Marcos z Westbury rád.
A pár doporučení: Nechcete-li si kupovat každou chvíli nové zadní pneumatiky, na jedničku se raději jen tak odšourejte a až dvojku můžete trochu polechtat (to platí pro všechny silné vozy bez elektronické kontroly trakce). A budete-li si u pana Jema Marshe domlouvat co má do vozu namontovat, chtějte rozhodně závodní brzdy. Ono zastavit ze 150 km/h na nulu na 57 m dráze má něco do sebe. A podívejte se ještě na Marcos Mantis, ten je novější a ještě lepší.



Prameny: firemní prospekty, vlastní fotografie, informace dovozce