FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Marcos LM 500



Vyměníte pneumatiky za slicky, vyměníte oleje a brzdovou kapalinu za závodní a můžete jít na to. Máte v rukách závoďák jako břitva. Žádné airbagy, ABS, EPS a jiné berličky na udržení vozu na silnici. Co uřídíte, to máte. Marcos vždy vyvíjí závodní a cestovní verzi na stejném základě. Můžete si být jisti, že stejný rám z ocelových čtvercových profilů a celokompozitová karoserie (s vyjímkou čelního spojleru, ten by ulítl na prvním hrbolku) běhaly na Le Mans a běhají dosud na GTO britském mistrovství. Oproti závodní verzi je trochu měkčí podvozek, aby vám na okreskách nevypadaly zubní plomby, přibyly koberečky Wilton, rádio HiFi Alpine a trochu toho elektrického komfortu. To co z toho vypadlo, je typický britský sportovní vůz.


Typ LM 500 je odvozen od staršího modelu Mantara. Protože se všechny vozy staví zakázkově, můžete si vybrat ze tří výkonů motoru: 200, 250 nebo 320 koní. Rozdíl mezi nejslabším a nejsilnějším je v ceně něco přes 300 000,- Kč. Stejně tak si můžete vybrat karoserii spyder nebo coupé. U spyderu je kromě plátěné střechy za příplatek i nasazovací střecha hard top, která je na obrázku. Coupé se objednává hlavně pro závodní použití.

Podívejme se na parametry nejvýkonější verze:
Motor Rover V8 objemu 4600 ccm je čipem řízený, komprese 9:1, kroutící moment 330 Nm / 3900 ot./min. Pětistupňová převodovka, diferenciál s omezenou svorností.
Délka x šířka x výška = 4263 x 1827 x 1015 mm, rozvor 2285 mm, rozchod vpředu 1620 mm, vzadu 1560 mm, světlá výška 120 mm, hmotnost 1117 (!) kg. Kotoučové brzdy vzduchem chlazené. Kovaná magneziová kola s pneu vpředu 225/45 ZR 16 a 245/45 ZR 16 vzadu.
A základní dynamické parametry?
Z 0-100 km/h za 4,6 s, maximální rychlost 280 km/h.


S jediným vozem, který jezdí v České republice mne před pár lety svezl dovozce na brněnském okruhu. Od té doby mám značku Marcos z Westbury rád.
A pár doporučení: Nechcete-li si kupovat každou chvíli nové zadní pneumatiky, na jedničku se raději jen tak odšourejte a až dvojku můžete trochu polechtat (to platí pro všechny silné vozy bez elektronické kontroly trakce). A budete-li si u pana Jema Marshe domlouvat co má do vozu namontovat, chtějte rozhodně závodní brzdy. Ono zastavit ze 150 km/h na nulu na 57 m dráze má něco do sebe.
Nejvýkonější LM 500 s 320 koníky byl dovozcem nabízen za 2 656 803,- Kč s možnými doplňky až za cca 700 000 Kč (např. automatická převodovka za 332 721 Kč, hard top střecha za 81 332 Kč, celokožený interiér za 120 189 Kč, klimatizace za 132 774 Kč, laděné výfuky za 14 788 Kč).
A podívejte se ještě na Marcos Mantis, ten je novější a ještě lepší.



Prameny: firemní prospekty, vlastní fotografie, informace dovozce