FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Z Modřic do Hustopečí vinicemi - 4. ročník jinak




Vítěz Agrotec IV. rallye show Modřice 2004 nebyl překvapením. Papíroví favorité - Valda se spolujezdcem Petrem Novákem - splnili bez problémů svou povinnost. Výborný pilot, nejsilnější vůz v poli a náskok 1:18,4 v cíli. Zároveň pěkná jízda pro prokřehlé diváky, co víc si přát.


Takový úsek trati, který je na vedlejším obrázku, nebyl na letošních Modřicích jediný. Nevím, co na to jezdci, ale přehledné, rychlé úseky plné teréních vln ukázaly divákům v plné nahotě, jak na tom jsou jednotlivé posádky s jezdeckým uměním a srdíčkem. Belinger na snímku, vítěz A5, to podržet rozhodně uměl. Myslím, že trať se panu Vonkovi opravdu povedla a oproti minulým naháněčkám na automotodromu to byla pravá klasika.





Na rychlostních zkouškách se vyskytovalo i několik klasických "kos", jako např. tato pravá u Kraví Hory (RZ3). Plno práce v ní měl Honza Jelínek a po nakopnutí do vnitřku zatáčky se na trati udržel díky tomu, že na výjezdu byl pro rovnací manévr k dispozici široký vjezd do presovny vína. Na třetím obrázku je vidět, že trať je někde vedle něj. Dost divoce pojednal tuto zatáčku i Jáva Javoš na Subárku. Před ním, vpravo dole je vidět stopa Jelínka.



Ludvík Otto zde jel jako z partesu a za rychlou a bezchybnou jízdu si určitě 3. místo zasloužil. Neobyčejně dravě po celý den jezdil Vrbecký s A7 Octavkou. Do zatáčky dobrzdil tak tak a nájezd podle toho vypadal. Ale rychlé to bylo.


K expresům dne rozhodně patřili Galia s Lesniakovou. Nevadil jim ani defekt pravého předního a v konečném pořadí obsadili 10. místo před Escortem Cosworth a několika Mitsubishi. Protahováky mezi vinohrady jim evidentně svědčily.


Vynikající výkon a i skvělý výsledek předvedli Odložilík s Rajnohou. Nemít po ruce startovní listinu, klidně by divák mohl usuzovat, že Ignise jede Valda.


Obtížné místo na odhad brzdění: z rychlého sešupu do opačně klopené levé před cílem RZ5. Na snímku tento úkol řeší druzí ve třídě A5 - Tureček s Žáčkem - pomocí modrého obláčku.
Původně jsem se snažil se spoustou dalších optimistů najít cestu k této RZ z vesnice Popice. Poté, co jsem se projel dlouhým sadem a z dáli 300 metrů viděl projíždět první vozy, přesunul jsem se na toto místo. Škoda, že jsem tu nezastihnul špičku startovního pole. Takže příjezd od Popic pro příště nedoporučuji.


David Komárek má spoustu zkušeností s pilotováním 500 koňového vrchařského Mišáka skupiny M, a tak mu vedení svého A8 pod plynem v táhlé rychlé zatáčce nedělalo problém. Na Modřicích jsem u něj neviděl chybu a 2. místo si plně zasloužil.


I na realtivně krátkých RZ se dojíždělo a předjíždělo. S defektem jedoucího Horáčka na Cliu dojel Pondělíček. Hned za zatáčkou se Horáček klidil na stranu a za ním jedoucí posádka netratila ani vteřinku.


Ze tří posádek historiků nedojela žádná. Dokud ale jeli Hambálek s Klimešem na svém BMW 2002 Ti, mnoho Civiců se před nimi v pořadí neudrželo.
A celkový dojem z Modřic? Zima se dala při dobrém oblečení vydržet, divácky zajímavé a jezdecky náročné tratě dokázaly udržet drtivou většinu diváků na místě přes celé startovní pole. Přitom přejezdy byly na krátké vzdálenosti a za slabého provozu po okreskách, takže kdo chtěl stíhat špičku, mohl. Byla to příjemně pojednaná sobota.