
Velmi zajímavou repliku Lotus Seven vyrábí Necra Car Tuning (od roku 2006 Necra Replica), firma Jiřího Horáka z Brna. Jeho stavebnice v kombinaci
s díly starých Fordů činí zážitky z jízdy s Chapmanovým zázrakem dostupné téměř každému. Je ovšem zapotřebí
k investici do základních komponentů přidat ještě takových cca 700 hodin práce. Lze si samozřejmě zadat postavení
kompletního vozu. Charakter Necry odpovídá spíše dobové stavbě s důrazem na stylovost, než některým současným replikám,
pro které je Lotus především inspirací, a které jdou cestou současné techniky a technologií (např. Rush).
Dosud vyrobených 6 exemplářů (stav V/2005) má svůj původ v dílech vozů Ford Taunus a Anglia z let 1974 - 1982, které
lze získat za "babku".

Budoucnost dalších vozů, které by už splňovaly nejpřísnější emisní předpisy, vidí výrobce v motoru Ford 1,6 Zetec
se seriovým výfukovým potrubím a katalyzátory. Popišme si ale vůz současné produkce.

Motor: řadový čyřválec Ford Pinto SOHC, který odpovídá osazení ve vozech Escort MkII, Taunus III-V,
Cortina II-IV, Sierra a Scorpio. Tyto motory nabízi čtyři objemové kategorie 1294, 1593, 1796 a 1993 ccm. Osazeny jsou
vačkou 260/288°. Zákazník může volit standardní stav motoru včetně seriové spojky nebo ostrý KIT R500.
Ten už je zajímavý svými parametry. Je určen jen pro motory s objemy 1,6 a 2 litry. Motor má odlehčený setrvačník o 1,5 kg
a je vyvážen spolu s klikovkou do 10000 ot./min. Seriová spojka je vylepšena použitím obložení Ferodo. Zásadní úpravy se
týkají hlavy motoru, která je snížena o 1,6 mm a má vyleštěné kanály. Je opatřena nitridovanou vačkou 288/298° a na
poměrně krátkých odlévaných sacích hrdlech jsou dva dvojité karburátory Weber ve variantách 40 DHLA nebo 40 DCOE 28,
lze montovat i vertikální verzi (Alfa 33). Výfukové potrubí s průměrem jednotlivých svodů 40 mm je vyvedeno do trombonu.
Nízké uložení motoru si vyžádalo sníženou výšku olejové vany a zkrácení olejového čerpadla. Takto upravené motory dávají
z objemu 1,6 125-135 koní a z dvoulitru 165-175 k.
Převodné ústrojí:čtyřstupňové převodovky Taunus nebo Cortina, případně pětistupňová převodovka Sierra a Scorpio.
Karoserie a podvozek: základ tvoří prostorový rám z trubek čtvercového průřezu, na který se spasuje 18-ti dílná
laminátová karoserie a ostatní komponenty. Zákazník si může vybrat mezi historicky starším typem blatníků, tzv. lopuchy nebo
malými obepínajícími obvod pneumatiky. Přední kola jsou zavěšena na kombinaci speciálních ramen ze stavebnice a sestavě
čepů, nábojů a závěsů z Taunuse. Zadní kola jsou na pevné nápravě Taunus doplněné dvojicemi vzpěr a Panhardskou tyčí. Brzdy
vpředu kotoučové a vzadu bubnové pocházejí opět z vozu Ford. Všechna kola jsou odpružena vinutými pružinami s tlumiči v ose.

Rozměry: délka 3560 nebo 3600 mm, šířka 1760 nebo 1770 mm, výška 930 (pneu 15") nebo (pneu 16") 980 mm. Rozvor: 2284 mm.
Obsah nádrže 60 l. Kola u verzí do 1,6 litru jsou doporučená - 195/50 R15 vpředu a 225/50 R15 vzadu (disky 7x15"). U verzí 2000 je
možno použít 195/50 R16 a 225/45 R16 na discích 7,5x16" nebo 215/40 R16 vpředu a 245/40 R16 vzadu (disky 9x16").
Váha: pohotovostní 480 kg, užitečné zatížení 220 kg.
Max. rychlost: Rychlost ani zrychlení výrobce neudává, každý postavený vůz měl jinou charakteristiku.

Absolvoval jsem s panem Horákem jen krátkou jízdu v normálním provozu v jeho voze výrobní číslo 1 (na obrázcích stříbrný),
takže nemůžu konstatovat nic jiného, než že funguje normálně, jak Lotus Seven má.
Prameny: vlastní fotografie, fotografie výrobce a firemní technické údaje
|