Dostávám ohlasy od fandů sportovních vozů a některé by mohly zajímat i ostatní čtenáře mých
stránek. Předkládám vám výběr úryvků z mailů:
ocenuji Vas vkus a souhlasim s tim, ze automobily zanikly koncem sedmdesatych let a od te doby
se rodi uz jen sporadicky. Sam jsem ponekud mladsi nez Vy, ale mam stejnou krevni skupinu. A navic
asi dost velkou kliku, ze si dnes mohu delat radost, o ktere se mi pred 10 lety ani nesnilo. Jsem
pravoverny FERRARISTA a Vasi stranku jsem objevil v souvislosti s Dinem. Mam totiz Dino v garazi,
i kdyz zatim ponekud zbourany. Je to ale "jen" 308 GT4. Uz 2 roky davam dohromady Triumpha Spitfira
a uz finisuju. A na podzim zacnu s Dinem. Moc se tesim. Takze pokud budete Vasi stranku rozsirovat,
nezapomente na Ferrari - stejne nic lepsiho na svete nejezdi. ... M.K.
Už delší čas se zabývám historií čs. automobilového sportu, zejména formulovými vozy, spidery a všemi
závodními vozy Škoda. V současné době také renovuji vůz formule 3 Delfín II Škoda z roku 1967.
S potěšením jsem "zalistoval" vašimi webovými stránkami www.foltyn.cz , zejména rubrikou Škodovky.
Konečně někoho napadlo začít zpracovávat tuto část historie a zpřístupňovat ji na internetu. Měl bych
jen několik drobných připomínek :
- v těchto vozech se objevily i motory 1600ccm a ve voze B.Kořínka i 1800 ccm, a to na okruhu v Havířově,
kde po aquaplaningu svůj vůz totálně rozbil
- vozy byly odlehčeny laminátovými kapotami a hliníkovým potahem dveří, u vozu B.Kořínka byly laminátové
i blatníky, vozy byly kromě předního okna zasleny plexisklem
- "...tento druhý exemplář nebyl tak špičkově odladěn..." ??? - většina závodů byla ve znamení souboje
těchto vozů, v M ČSR v závodech do vrchu 1970 byl 1.J.Bobek a 2. B.Kořínek, v roce 1971, kdy se J.Bobek
specializoval převážně na okruhy, byl mistrem B.Kořínek
- nejsem si jistý, ale myslím si, že se tyto vozy s Alpinou V.Hubáčka nikdy nesetkaly (Zde jsme
se později dobrali k tomu, že ano a našlo se i foto)
- škodovácký spider nebyl Škoda 1700, vystřídaly se v něm motory 1500,1600,1800 a 2000ccm....
Já sám se v poslední době specializuji na roky 1964-1971, kdy se u nás jezdila litrová formule 3. Snažím
se dát dohromady jména všech jezdců, kteří jeli třeba i jediný závod, fotky a osudy jejich vozů. Některé
byly zničeny při haváriích, některé se zachovaly v originále, některé jsou zrenovované, některé byly v
pozdějších letech přestavěny na formule Easter, na spidery, nebo dokonce i na autokrosové speciály ! Není
to jednoduché hledání, protože dobrá čtvrtina v pozdějších letech emigrovala, třetina už nežije a od
žijících se člověk dozví jen kusé informace, často propletené se zážitky s Easterů... ing.M.V.
now, I will answer your mail!
Oh, I must not be happy when my own are 6 ALPINA - cars! In Germany we can
drive fast, but not for a longer time. A lot of other peoples don`t want,
that we drive fast, so they are braking us and smile. - Stupid? - Shure!
Often, this persons are driving Turbo Diesel. They mean their car is faster.
My ALPINA B10 BiTurbo is running 304 km/h. The Tacho - needle shows then 317
km/h. I drive it often.
My favorit car is a B7 Turbo S, buildt 1982!! The carosserie is a 528i E12.
In winter, I am driving Porsche. The best sportscar in the world, but not an
ALPINA. ALPINA is a perfect car, if you want sport and comfort too! .... W.K. Německo
Jsem ceskeho puvodu a je mi skoro 60 let a od roku 1968 ziji v Severni Americe nejdrive ve Vancouver Kanade
kde jsem mel firmu Rally and Racing Motors a kde take pusobil muj pritel Franta Juhan vitez Zlate Prilby
a od roku 1974 jsem casto zavital do Kalifornie navstivit dalsiho Cecha pana (ne Vaclava ale) Vaska Polaka
nejuspesnejsiho ceskeho podnikatele ve veci automobilu znacky Porsche (prvni nezavisle zastoupeni firmy
Porsche na celem Severoamerickem kontinente) a velice uspesneho vlastnika zavodni staje Porsche a BMW
zamestnavajici zname zavodniky jako Brian Redman(Anglie) Jody Schecter (Jizni Africa Formule 1) George
Folmer (USA ) a jine. Z naseho pratelstvi vznikla velika spoluprace a od roku 1990 jsem se prestehoval do
Los Angeles ,abych byl co neblize k panu Polakovi, seznamil jsem ho s panem Ing.Karlem Dolejsim z Cech
(zavodnikem automobilu a podnikatelem) a pri jedne z navstev Prahy pan Polak mel autonehodu blizko
nemeckeho mesta Regensburg v roce 1997 , tere pri prevozu do Ameriky podlehl 17 Dubna 1997, ja jsem byl v
jeho zavodnim oddeleni az do jeho umrti. Nyni stale pobyvam v Los Angeles a snazim se rozprodat veskerou
moji inventuru Porsche a BMW soucastek,, a dokoncit knihu na pamatku pana Polaka o jeho uspechu v Americe.
Stale jezdim na ruzne zavody nyni jako novinar a delam fotografie, ktere jsou tu a tam otisknute v casopise
Auto Tip ..... jinak Vam chci jeste jednou pochvalit vasi web site, bylo to pro mne dojemne cist o Mini
Cooper S (videl jsem je poprve pri Rally v Liberci v roce 1966 -67 a o dva roky pozdeji tento vuz me zacal
zivit v Kanade kde jsem se na jejich upravy specializoval a pak uz jen BMW a Porsche (jak to novinar
Frantisek Fiala napsal ve Svete Motoru v roce 1991 clanek "Mr Porsche" o mojich zacatcich ... P.S. USA
|