| |
Zimní Rally Vysočina 2005
Na tak obtížném terénu se dalo očekávat, že Vašek Pech nedá nikomu šanci. Tak se také stalo.
Štěpán Vojtěch ještě nevyzrál natolik, aby boj v tak těžkých podmínkách ustál. Po srovnatelných časech na RZ 1 a 2 těžce
chyboval na brzdách před retardérem na křižovatce u Horního Újezdu a musel být vytahován ze sněhu. Výčapy ještě projel parádně.
Bratr Tomáš tentokrát předvedl serii převážně třetích časů a toto místo mu patřilo celkově, s náskokem na čtvrtého Volfa.
Na výjezdu z retardéru si zahrál na sněhovou frézu.
I když to podle obrázku otužilých mladých Výčepanů vypadá, že na Vysočině bylo jaro v plném proudu, na otevřených prostorách
foukal pořádný "zápaďák". Z prvního kola jsme viděli jen 3. RZ-tu, ale podle sdělení ranních ftáků byla trať i příjezdové komunikace
pod sněhem. Celkem početné pole závodniček cesty rozjezdilo, takže druhá runda RZ se jela převážně na mokré sněhové kaši. Třetí kolo RZ
po poledni už obsahovalo sníh jen na cestách schovaných v lese nebo v místech, kam vytrvalý fukéř hnal sněhové jazyky z polí.
Nějak se mě v poslední době stává, že kde si stoupnu, tam Peták chybuje. Auta má rok od roku "konkurenceschopnější", ale ten
jezdecký projev se mě nezdá adekvátní.
Tady se mu na pomoc vrhla skupina rallyemanů.
Ostatně v Okříškách Petákovi "natrhnul kachle" se starou kitovou Feldou Luboš Minařík.
I když byl výkon Jirky Volfa dost nevyrovnaný a blísknul se jen jedním 2. časem (na RZ 6), bylo se při jeho průjezdech vždy na co dívat.
Stavba auta se Cvrčkovi povedla, auto jelo jako z praku a ten zvuk!
Zcela odlišný dojem zanechali po svém vystoupení na půdě Vysočiny oba cizinci. Jako zoufalý propadák lze označit účast Maďara Gergö Szabó.
Myslel jsem si, že si spletl zimní Okříšky s právě probíhají rallye v Mexiku a špatně obul. Podle tvrzení přítele Šedivce měl k dispozici a obouval
širší ohřebované pneu. Přesto dociloval zoufalé časy, které jej snesly na 28. místo celkového pořadí.
Zcela jinak jel Polák Seb Frycz. S půjčenou Almerou A7 vyhrál "předohraby" a jeho jízda byla dostatečně agresivní pro potěšení diváků. Dobrždění
těsně u retardéru bylo jednou z mála chybiček.
Pro mě bylo příjemným překvapení v relativně chudém poli historiků nové fáro. Tým CS Development Racing připravil k tradiční R5A těžký
kalibr - Opel Ascona B, který řídili J. Petrášek s Janou Balcarovou. Pro Opely Kadett Coupé Tenkla a Tichého (obr. dole) tak přibyl ve skupině
H/9 konkurent. Trojice Opelů soutěži historiků dominovala i výkonem. Skončili v uvedeném pořadí a Petrášek by se v absolutním hodnocení Vysočiny
umístil na 19. místě těsně před Vrbeckým na Type-R a Tlusťákem na Saxu!
|
|