Porsche Club Wien a Porsche Club Classico e.V. z německého Lindenu pořádají pro své členy od roku 2000 serie závodů
na okruzích, při kterých se jistě dobře vyblbnou. Pomineme-li jezdeckou úroveň účastníků, která je převážně dána spíše
hobby aktivitou, náhodný divák si přijde taky na své. Jednak vidí pěkná autíčka a občas taky pěkný chumel jezdců na
trati.
Bohužel, závod v Brně pořadatelé pojednali jako soukromou akci, takže nemám k dispozici ani startovní a výsledkové listiny,
ale ani jsem se nedostal do paddocku a parkoviště.
Letošní serii tvořilo 8 závodů: 2x A1-Ring, Lausitz-Ring, Pannonia v Maďarsku, 2x Salzburg-Ring, Dijon a Brno. Slavnostní
zakončení s vyhlášením výsledků bude v Salzburgu. Startovní pole tvořily různé typy Porsche.
Základní rozdělení vozů, respektive zřejmě i jezdců dle jejich úrovně, je do skupin SuperSport Sliks, SuperSport a ClubSport.
První dvě se tváří závodně a jedou se výhradně s 911 typů 964, 993 (výroba 1989-1997) a 996 (od 1998). Technickými předpisy
jsou výkony omezeny na 410, 520 a 550 koní. Podobně jako v šampionátech GT se používá bonusové závaží až 50 kg.
Club Sport je více zaměřen na ježdění pro radost a dělí vozy na třídu 7, kde jsou zařazeny typy: 356, 924, 944, 968, 928, 911
do roku výroby 1989, Boxster a dokonce Cayenne. Třída 8 je pro 911 vyrobené v letech 1989 - 1997 a třída 9 pro novější 911 typu
996.
Podle reklamních nálepek na prazích vozů SuperSportů jezdila tato kategorie na pneumatikách Yokohama. Mezi Clubaři se
pohyboval jediný Boxster a to s brněnskou poznávací značkou. Otázka je, je-li pravidelným účastníkem poháru nebo jen hostoval
při tomto závodě.
Očekával jsem, že se budou piloti chovat na trati dost divoce, ale kupodivu koukali do zpětných zrcátek, věděli o sobě a
každý jel podle toho, co uměl. Ono taky rozmlátit tak drahé auto není žádná legrace.
Bylo to příjemné podzimní dopoledne, jen mě chyběla nějaká ta stará 356-ka - i když, kdyby tam byla a já nemohl do boxů - to by
mě dost naštvalo.
|