Petr Benek ze Svazarmu Jablonec zkoušel na závodech do vrchu v roce 1970 zajímavou kombinaci: do vozu Škoda 1100 MB
zabudoval místo původního motoru tříválcový dvoutakt Wartburg z formule 3.
Pravděpodobně hlavním důvodem pro tento tah byla láce a dostupnost tohoto motoru. Formule 3 víceměně končila, protože ji
přitroublí funkcionáři pod záminkou změny objemu motorů násilně nahradili značkovou formulí Škoda a řada jezdců musela svoje
pečlivě vypiplané vozy zajímavých konstrukcí odstavit (prohlídněte si na veteránských závodech některou F3 1000, je to radost).
Výkon těchto litrových Wartburgů se pohyboval kolem 70, maximálně 80 koní, což bohatě stačilo na prohánění 400 kg
těžkých formulek, ale v těžkém, byť odlehčeném embéčku, to bylo málo. Když přihlédneme k tomu, že Petr Benek se nemohl jezdeckými
kvalitami rovnat některým zkušeným jezdcům na Škoda 110 L Rallye a 1100 MB A2, můžeme získat představu o technické úrovni tohoto
prototypu porovnáním nejlepších časů v jedné jízdě na trati 1700 m. Tak např. nejlepší Horsák 54,9 sec., Chlustina 58,2 sec.
a srovnatelný Karas na Š 1100 MB 65,7 sec. Benek na své B6 docílil 66,4 sec.
Prameny: vlastní fotografie, program I. ročníku Brněnského poháru
|