FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


Horácká rally 2003


Tak se zase jednou jelo v noci. Něco pro milovníky záblesků světel, pachu brzdového obložení atd. Akorát chyběla ta letní vlahá noc. Kosa byla jako blázen.
Jak je vidět ten kousek pásky mezi hlavami dvojice v popředí, tak tu protrhnul Tomáš Vojtěch. Pořadatelé stojící na pásce únikové zóny stačili naštěstí vyklidit prostor a Tomáš si suvereně dobrzdil a šel u druhé pásky na ručku. Bohužel, otočku nedokončil, protože mu v cestě stál zaparkovaný vůz pořadatelů, ve kterém seděl strejda, co zapisoval průjezdy. Myslím, že tam neměl co dělat - úniková zóna je na dobrždění vozu a ne na parkování. Mohl jej taky nějaký neovladatelný vůz sešrotovat i se strejdou a nevím, kdo by to platil.




Hlavní událost v oblasti techniky. Josef Peták si na Třebíč půjčil Maxi Kit Peugeot 306. Takhle vypadá.



Doba trápení snad pro posádku Kopecký - Schovánek už definitivně skončila. Jeli čistě, s přehledem a tlak na ně vyvíjel jen Emil, který jel v excelentní formě. Dračím stylem jel zejména na výjezdu z pomalých zatáček Štěpán Vojtěch.


Věštec asi viděl v křišťálové kouli, že není potřeba Tomášovi Engemu nastříkat nárazníky. Za pátek oškubal auto jako kuře. Je ale trochu mimo chápání, jak s touto Octou mohl vyhrát první RZ, byť to byla RZ na rozjetí - kromě nepřítomného mistra pojel celou českou špičku. A dál jezdit třetí až čtvrté časy.



Pro mě největším překvapením byl výkon Ottových, kteří jeli trvale bez chyb, v ostrém tempu a po prvním dnu se usadili na skvělém 7. místě, jen 6 vteřin za Jandíkem. Karel Trněný se trpělivě snažil dovést už konečně zase auto na dobrém místě a pro patřičný příděl bodů. Hodně jej při tom zlobil právě Enge, který nebýt havárie na 2. RZ by byl po prvním dnu asi před ním.


První den uzavírám romantickou podzimní náladou s Katčiným Cliem. Škoda, že nejde internetem přenést teplotu ovzduší. -3 °C



Sobota byla velkým dnem Tomáše Vojtěcha. Jeho jízda byla nervní a jedovatá, dokázal vyhrát 3 RZ, posunout se z 5. na 3. místo. Úspěšne zlikvidoval páteční ztrátu, způsobenou handicapem horšího nočního vidění. Emil se snažil o co nejčistší průjezdy. Šlo o hodně - byla zde možnost porazit Honzu Kopeckého, který se z počátku trápil špatnou volbou pneumatik a technickými problémy.


Že jde vyrobit slušný smyk i s enkovým Mišákem a přitom neztratit, předvedl ve Lhotce vítěz své třídy Mirek Jandík.


Zato někteří se nechali tlačit, a to dokonce děvčaty. Chrchlající, plameny plivající, ale nemohoucí stroj Tučka už moc daleko nedojel.



"Štolfa na hrad" se ozývalo při průjezdu pořádně rozparáděného Jindry. Osmé místo absolutně s dvoukolkou na našich soutěžích se cení. Servisní zóna před posledními dvěmi RZ se nesla v duchu odstraňování drobných i větších problémů na unavených strojích. Některé ještě musely snést tvrdý boj, jako právě Trinerova Cordoba.



U Petáků zbývající 4 a půl minuty na odstranění drobného problému nestačily, náskok na Malého byl dostatečný, takže "to" muselo vydržet (a vydrželo). Všude byly vidět nějaké šrámy. Např. Zavadilíkův Civic měl "opravený" nárazník, u Yaríska trochu hůř lícovaly dveře...

A obrázek vítězného stroje na závěr: