FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


Porovnání některých pilotů ve stejných zatáčkách na Valašce 2002

Protože se stále mezi příznivci rally vedou dlouhé diskuse na téma jezdeckého stylu, nafotil jsem na dvou rychlosních zkouškách pro porovnání několik jezdců.


Úsek na RZ 7, v Pohořelisku za Bystřičkou.
Stopa, která už je namalovaná je od předjezdce na Subaru, který jel velmi pěkně. Pech protahuje vůz těsně kolem rohu a drží stopu bez překývnutí zádě. Těžké na této zatáčce bylo zejména to, že se vůz musel udržet co nejvíc vpravo pro nájezd do navazující nakopávací levé.

Tomáš táhnul vůz přebytkem výkonu v mírném powerslidu, což jej trochu víc neslo bokem, ale lépe jej to směrovalo do následující zatáčky. Pod předními koly je vidět krásně stopa, kterou jel Vašek Pech.

Emil kupodivu nejel ještě větší drift než Hrdinka, ale olizuje roh boudy ještě víc než Václav. Je vidět, že pro nájezd do další zatáčky má pozici možná o něco lepší než měl Pech - vůz je o něco dřív směrován k pravé straně.

Jsou to maličkosti a k porovnání citelně chybí změření okamžité rychlosti nějakým radarem. Podobnou stopu totiž jela spousta dalších, ale pomaleji.



Retardér na RZ 9 v Přílukách.
Hrdinka projíždí téměř okruhovou stopou, ale je od pneumatik zbytečně daleko. Škoda, že nemám na snímku Honzu Kopeckého. Ten projel jako okruhář těsně kolem gum a na pohled to vypadalo také daleko nejrychleji.

Tady je důkaz, že Emil nezapomíná zcela na to, že je třeba jezdit pro diváky. Pro něj ale nezvykle malé kontra volantem ukazuje, že se přece jen o efektivní průjezdy snažil.

O Tiborovi se dá říct: ať se mládí vydovádí. Snaživě to narval přes pneumatiky a pořadatelé je museli dávat nazpět. Museli sebou hodit, protože za ním jedoucí Tomáš Vojtěch tam byl zatraceně brzy.