FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


Rallye Vlára 1980



V dobách, kdy se ještě jezdcům udělovaly tzv. výkonnostní třídy, se i soutěže diferencovaly. Pro začátečníky a méně úspěšné jezdce měly soutěže cca 200 km s asi 50 km rychlostních zkoušek. "Trojkaři" vždy předváděli na oblastních soutěžích nejdivočejší závody a malé zkušenosti nahrazovali bojovností. Roztřídění podle výkonnosti asi nebylo nejlepším řešením, protože jezdci se porovnávali jen mezi sebou a často pak tempo přeháněli. Nemohli se od starých mazáků nic přiučit.



Na jedné takové soutěži - Rallye Vlára - kde bylo centrem soutěže městečko Slavičín, došlo na zrádném povrchu k několika haváriím. Kromě takových, že se za Trabantem zavřelo křoví, a po té, co jej obětaví diváci doslova vynesli zpět na silnici, se jim vytrhl z rukou a zmizel v oblaku modrého dýmu (samozřejmě posléze byl diskvalifikovaný, protože na trubkách bez větší části karoserie se v běžném provozu jezdit nesmí), došlo i k velmi smutné havárii.
Soutěž se jela 6. září 1980 a rozhodovalo se především na RZ Popov - Brumov, která byla nejdelší (7,9 km) a jela se třikrát. Při posledním průjezdu zde, kromě jiných, lehce havarovali bratři Vlkové na Škodě 110 L. Jak vidíte, kombinézy se tehdy ještě nenosily. Spolujezdec musel vystoupit předním oknem, ale kromě otřesu neutrpěl vážné zranění.





Bohužel smutně skončila soutěž pro posádku Morev / Holub na Škodě 120. V samotném cíli poslední RZ jeli příliš rychle a po havárii na pravou stranu vozu spolujezdec zahynul.
Třída A1 neměla povinné bezpečnostní rámy ani čtyřbodové pásy. Škoda, asi by havárie neskončila tak tragicky.
Na samotné soutěži se mi tehdy líbil nějaký Seidler, který jel čistě a dravě a dojel třetí v absolutním pořadí.