FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


Mokrá XII. Böttcher Rally Vyškov určila mistra



A to je on - Štěpán Vojtěch, spolujezdec Michal Ernst, vůz Peugeot 206 WRC.
Ale pojďme po pořádku. Rally pro diváky začalo už páteční večer, kdy se představilo několik posádek na rampě a poskytlo odpovědi na otázky dvou reportérů.




Akce se zůčastnili oba bráchové Vojtěši. Tomáš tvrdil, že na Štěpána nebude útočit, protože by za něj nechtěl platit inkaso. Staňa Chovanec potvrdil, že příští sezónu bude pokračovat, protože se už spousta mladých naučila jezdit a bude s kým závodit. Milan Chvojka sdělil, že bude čím dál víc jezdit s dcerou, pokud se nevdá, což Zuzka okomentovala, že by šlo jen o přelepení nálepky na bočním skle, takže by to nebyl zas takový problém.
Jirka Volf přiznal, proč startuje s autem půjčeným od Karla Trojana: stále nemá elektroniku do své Octy Evo III, kterou získal po Tonim jako vůz, který jel Monte Carlo. S novým vozem by chtěl absolvovat celý velký mistrák 2004. V soukromém rozhovoru situaci na mokrém Vyškově vyhodnotil jednoduše: když to půjde, pojede na výsledek čistou stopu, když ne, pojede pro lidi.
Josef Semerád ohlásil, že má objednané EVO VIII, které dostane asi v polovině příští sezóny. Měla by to být prý bomba, dost se blížící vlastnostmi WRCkám.
Ten večer se ještě představili Tlusťák s Kouřilem, Blažek s Machajem a vždy krásné a elegantní Miša Maňovská a Katka Blahoutová.

No a obrázek vpravo plně vypovídá o atmosféře celé rally. Šero, stálé jemné mrholení až drobný déšť. To ale k rally patří, ne?



Staňa Chovanec už věděl, že bude muset předat úřad mistra republiky, ale bojoval ze všech sil. Myslím, že ale netušil, že jej převálcuje Tomáš Enge. Spíše mohl čekat nebezpečí od obou Vojtěchů.
Karel Trněný, který mohl být Chovancovi také důstojným soupeřem však po celou rally vzdoroval řadě technických problémů.



Jen fakta: Tomáš Enge ve čtvrtek odjel na dráze California Speedway ve Fontaně 65 kol na klopené oválné dráze s monopostem, ve kterém nikdy neseděl. Ke konci v časech stejných jako týmový jezdec Sam Hornish jun. Zde se jezdí průměrem 350 km/h. Poté sednul do letadla, v Praze do auta a v sobotu ve 2 hodiny ráno přijel do hotelu v Brně. Díky zvláštnímu povolení si mohl v 6 hodin ráno před soutěží projet 1x trať na rozpis, který mu připravil Petr Gross díky Tomášovi Vojtěchovi, jenž jej na jedno treninkové kolo vzal sebou. V soutěži pak zajel 2x nejrychlejší čas na RZ a prohrál se Štěpánem Vojtěchem boj o vítězství o 2,1 vteřiny. Na rampě pouze konstatoval, že v poslední RZ byl Štěpán Vojtěch lepší.



Ještě snad vysvětlení k matnému výkonu Tomáše Vojtěcha. V rámci podpory bráchy v boji o titul přepustil svoje nejlepší pneumatiky na vodu jemu a odjel druhou polovinu soutěže na ojetých univerzálech.
Jirku Volfa, který si konečně zase sednul do ostrého auta (poprvé na vodě s WRC), nerozhodila z dobré nálady ani proražená guma i s diskem. Hlavně že to neodnesl brzdič, protože to by byl konec. Odměnou za výkony na úrovni zkušeného Chvojky mu bylo 5. místo absolutně.



Vítěz F2 Jarda Malý měl sice úlohu usnadněnou, protože Zedník jel se náhradním starým Escortem a záhy vypadnul, ale i tak to měl o fous (0,2 sec) před Petrem Křížkem. N4 pro sebe získal Martin Prokop po odpadnutí Komárka. Já bych si číslo 13 nikdy nevzal.



A cílová rampa. Byla to pěkná soutěž.