FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


Böttcher rally Vyškov v babím létu


Slunečné počasí, slušní pořadatelé, kteří zbytečně nebuzerovali a nezavazeli, perfektní souboje a jezdecké výkony - tak bych charakterizoval ročník 2004. Také návrat k některým dříve používaným partiím trati byl přínosem. Kdysi tradiční Orlovice, Zdravá voda a sjezd do Račic byly jezdecky i divácky atraktivní. Vzhledem k výhradám jezdců byla zrušena nová část Podivické.
Že po tahanicích o vteřiny nakonec porazí Vašek Pech Štěpána Vojtěcha o 7,8 vteřiny se dalo očekávat, ale doslova bombou a největším překvapením soutěže je třetí místo. O to překvapení se postarala posádka Volf - Latif. Nevyježděný Jirka Volf na letos dost trucující Octavii WRC týmu Profiko porazil regulérně Tomáše Vojtěcha, byť o pouhé 0,2 sec. Když kolem mě projížděli na poslední RZ serpentinami dolů k Pustiměři s náskokem už 2,5 vteřiny, bylo jasné, že o něco jde.



A to se ještě o polovině na jejich voze měnila poloosa, což jistě na klidu Jirkovi nepřidalo, naštěstí Billy šířil kolem sebe dobrou pohodičku.

No, a vraťme se k vítězům. Podívejte se na sekvenci snímků, jak pěkně Vašek vykroužil prašný dlouhý vracák nad Orlovicemi:







Štěpán Vojtěch zde jel kupodivu nerozevlátou, ale stejně rychlou stopu. Když zde projel klidně i Tomáš, říkali jsme si s Nowim a Spacemanem, že budeme muset na nějaké show počkat až na třídy A5 a N1. Pak ale přilítnul Pepík Peták, na prachu byl dlouhý a hned byl čelem vzad:




A tak už na první RZ dal vlastně Peták šanci Viktoru Wagnerovi k útoku na první místo ve skupině A. Chyby na sprintu se trestají. Omluvou Petákovi budiž, že mu k titulu stačilo i 6. místo.



Při servisní přestávce v polovině soutěže byly vidět některé kosmetické závady na vozidlech. Leteckou vložku dne (pomineme-li vyhlídkové lety, které pořádalo zrovna místní letiště) jasně ovládli a zvítězili cca 30 metrovým letem a kotrmelci Pavlové Šimek a Malaník. Jejich Swift působil dojmem, že z něj lze akorát na památku pověsit volant na hřebík v garáži. Spolujezdec musel do špitálu.
Proti tomu bylo vylomené zadní kolo na Hondě Běhálka opravdu drobnou lapálií.


Na sprint se docela pilně opravovalo. Robert Škola měnil černé svíčky, veterán našich soutěží ing. Vrátníček pilně šlapal brzdy při odvzdušňování na svém skoroveteránu Favoritu a málokde se práce soustředily jen na výměnu kol a dolití benzínu.



K vidění byla také jedna domácí premiéra, a to start Škoda Octavia 4x4 skupiny PV. Radovanu Ježkovi to moc nejelo (někde kolem 40. místa) a nakonec odstoupili. Na Mišáky to asi nikdy mít nebude, ale vhodné levnější nářadí by to časem mohlo být.
Na závěr pár vítězů ve třídách:



Fiala (A5) a Poulík (PV N4)



Honda (A6) a Odložilíci (H absolutně)


A kdo máte rádi BMW, jako bonus Jirátkův modrý běs.