FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

14. Böttcher rally Vyškov



Za pěkného slunného počasí a nepříliš velké divácké návštěvnosti proběhl další ročník Vyškovské rallye. Tentokrát se povedla i páteční akce na rampě, kde byly představovány některé posádky.


Prvním mírným překvapením bylo, že na rampu přijeli Kopecký se Schovánkem civilní Octavií. Oznámili, že se pracuje na opravě soutěžního Kit Caru, a že neví, jestli nastoupí na start. Účastníci rallye v Německu z minulého týdne se museli podělit o své zážitky (Semerád, Kopecký, Vojtěch). Nicméně poklidné klábosení rozčísly Petra Lesniaková s Gabrielou Szenderákovou. Jejich přílet na rampu v plném tempu málem přinutil komentátora vylézt na sloup. Stejně razantní odjezd, kdy během okamžiku zmizely za rohem náměstí vyvolal patřičné nadšení.



Největší kulišárnu večera ale připravili oba favorité. Komentátor halasně vítal na rampě Štěpána Vojtěcha, davy šílely, leč z auta vystoupil Vašek Pech s Petrem Uhlem. Štěpán, který pak přijel s Focusem konstatoval, že je rád, že se s tím rozjel, a že se to Pechovi jezdí, když nemusí nikam šátrat a má pod volantem pádla. Nad náměstím atmosféru dokreslovalo motorové rogalo Ášínovců.




A v sobotu se začalo, jak je u sprintů zvykem, pěkně zostra. Na rozkoukání jsem si dal RZ 1 v pustiměřských serpentinách. Pobyl jsem tam jen "do Bryndy", protože jsem měl namířeno do Orlovic, ale i tak jsem slyšel hodiny Jirky Volfa v dolní zatáčce, který se celou soutěž potýkal se silně přetáčivým vozem, a vzápětí viděl krásně tažený výjezd dveřmi napřed. Sice to bylo neefektivní a nechtěné, ale divákům se to líbilo. Podle posledních informací pro první etapu prokoučovali pneumatiky a vůz se velmi těžce držel na silnici.
Pěkný drift na hodně kluzké serpentině ukázal i Zdeněk Vlček, který nakonec obsadil 2. místo v PV.



Měl jsem obavy, že orlovické serpentiny budou krutě zapáskovány, protože se jely z kopce, ale pořadatelé citlivě omezili přístup jen do vnější strany první zatáčky, což bylo potřeba, jak velmi brzy ukázal Komárek, který pod páskou vyfučel z trati, nakonec se vrátil šikmým sjezdem z metrové meze a sklidil za svou kulturní vložku potlesk. Bohužel jsem jej neměl v zorném poli a tak tu mám jen záběr, jak se Komárek vzdaluje dolní zatáčkou jakoby nic, jen trochu sena pod zadním nárazníkem prozrazovalo, že se věnoval polním pracem. Zatímco Pech suveréně vedl a zvyšoval náskok, Peták musel naopak tvrdě bojovat o první místo v předokolkách s Odložilíkem a zvládl to nakonec o pouhé 2,4 s.





Instruktážní průjezd dolní serpentinou předvedl Brouk, takže ukazuji celou sekvenci, kterou mě foťák stihne udělat.



Soustředěný výkon přesvědčivě stačil Smékalovi s Černochem na třídu N/3, kdy nechal za sebou jinak stále víc dopředu se deroucí vozy Renault Clio Sport.
Na RZ 4 na chvíli odstavila vůz posádka Saxa třídy N2 Řeřicha / Johánek. Vůz poté odkuckal, ale asi ani ne do cíle RZ.


Skupinu produkčních vozů s nepatrným náskokem 3,8 vteřiny vyhrál Pavel Červenka před skvěle jedoucím Zdeňkem Vlčkem na o 2 generace starším Evu VI.

A co historici?


Z perfektně připravených Kadettů byl úspěšný Tenkl, Tichého vůz přestal poslouchat na poslední RZ a s kašlajícím motorem se propadl až na 6. místo.



Druhé místo ukořistil tradičně výborný Michal Sum. Zato Emil Triner se po trati ploužil a téměř pravidelně dostával naloženo od vozů Škoda 110 L v rukách Jana Krejči a Petra Hejhala.



Všichni pravidelní historici jedou srdcem, takže to platilo i pro posádku ojedinělého "žigulíku" v poli Vlasty Kubíčka, který dokázal porazit i oba Golfy - na obrázku 8. v cíli Ivo Pavličík.

Letošní Vyškov se vydařil, alespoň na místech, kde jsem byl, pořadatelé nebuzerovali zbytečně diváky. Pokud někdo potřeboval po průjezdu vozu přeběhnout, nemusel poslouchat lekci o bezpečnosti atd. I výběr zakázaných míst byl funkční a uměřený. Příjezdy většinou až na pásku, žádná parkoviště kilometr od trati. Jediný zádrhel jsem si způsobil sám, protože jsem neměl dobitou baterii ve foťáku a na nejhezčím úseku - stoupání od topolanského vracáku ke kopci u cíle - jsem neudělal ani obrázek. A bylo tam na co koukat, každý vůz se dal sledovat téměř 40 vteřin. Tak třeba příští rok.