Sběratelům fotografií a investorům do výtvarného umění můžu nabídnout fotografie z kolekce mé volné tvorby. Moje fotografie jsou ve sbírkách Moravské galerie Brno, ve Slezském muzeu v Opavě, Muzeum Ludwig v Köln a/R, Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze, v soukromých sbírkách u nás, v USA, Velké Británii, Rakousku, Finsku, Polsku... Proč by nemohly být také ve vaší kolekci? Jde o dobové zvětšeniny, které jsou zhotoveny většinou jen v několika exemplářích a nebudu je dál bromostříbrnou cestou kopírovat. Tyto snímky spadají přibližně do období 1977 až 1992.
Teprve nyní, počínaje rokem 2009, jsem schopen nabídnout i díla produkovaná digitální technikou z období posledních let, protože se konečně objevila technologie tisku šedými inkousty na nebělený papír s dlouhodobou životností. Pro interiérovou výzdobu lze získat i velkoformátové tisky starších fotografií, jejichž negativy jsem nechal skenovat na špičkovém skeneru na velmi vysoké rozlišení a tisknout na Fine art paper.

Jsem ročník 1951, fotografické vzdělání nemám, školy mám strojařské a grafické. Fotografuji od svých desíti, na umělecké dráze od roku 1972.

Pokud máte chuť a potřebu vědět víc, doporučuji ke stažení soubor ve wordu zde.

Nabídka několika fotografií ke koupi je v galerii: Galerie Foltýn. Na dalším výběru se lze individuálně domluvit.

Nabízím moji knihu Jiří Foltýn: Fotografie z roku 2011.

UPRAVENÉ KRAJINY
Fotografovat krajinu jen tak mě nijak zvlášť nebavilo. Zprostředkovat lidem západy slunce, majestátní hory, třpytivé hladiny rybníků a širé rodné lány jsem nechtěl. Ale starší kolegové v Orionu se v „krajinařině“ vyžívali, a tak jsem se s nimi do terénu dostával. Jednou jsem si doma vyfotografoval pro dvojexpozici škrt namalovaný mým oblíbeným latexem na černě natřenou lepenku s tím, že při nějakém výjezdu fotoklubu přes to něco přefotografuji. Ocitnul jsem se potom někde v lomu nebo pískovně před sluncem vypíchnutými břízami. Krajinka s břízami je ideální symbol kýče. Tak jsem ji dvojexpozicí škrtnul. A začal jsem si krajiny všímat jako možného motivu. Další negaci krajiny jsem připravil už programově předfocením připraveného výpletu z provázků. Za obět pro zavázání padla pak průmyslová krajina kdesi v severních Čechách. Dál už jsem s krajinou pracoval podobně jako se zátišími. Objevili jsme s Orionem pro sebe Čechy pod Kosířem a také krásné letní večerní světlo, které shora stéká po listech stromů.

















































ZPĚT