Sběratelům fotografií a investorům do výtvarného umění můžu nabídnout fotografie z kolekce mé volné tvorby. Moje fotografie jsou ve sbírkách Moravské galerie Brno, ve Slezském muzeu v Opavě, Muzeum Ludwig v Köln a/R, Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze, v soukromých sbírkách u nás, v USA, Velké Británii, Rakousku, Finsku, Polsku... Proč by nemohly být také ve vaší kolekci? Jde o dobové zvětšeniny, které jsou zhotoveny většinou jen v několika exemplářích a nebudu je dál bromostříbrnou cestou kopírovat. Tyto snímky spadají přibližně do období 1977 až 1992.
Teprve nyní, počínaje rokem 2009, jsem schopen nabídnout i díla produkovaná digitální technikou z období posledních let, protože se konečně objevila technologie tisku šedými inkousty na nebělený papír s dlouhodobou životností. Pro interiérovou výzdobu lze získat i velkoformátové tisky starších fotografií, jejichž negativy jsem nechal skenovat na špičkovém skeneru na velmi vysoké rozlišení a tisknout na Fine art paper.

Jsem ročník 1951, fotografické vzdělání nemám, školy mám strojařské a grafické. Fotografuji od svých desíti, na umělecké dráze od roku 1972.

Pokud máte chuť a potřebu vědět víc, doporučuji ke stažení soubor ve wordu zde.

Nabídka několika fotografií ke koupi je v galerii: Galerie Foltýn. Na dalším výběru se lze individuálně domluvit.

Nabízím moji knihu Jiří Foltýn: Fotografie z roku 2011.

MALOVANÉ OBJEKTY, VYMEZOVÁNÍ PROSTORU, PARTITURY
Tak jako se mnou tři roky putovalo staré tažné lano, vozil jsem po jistou dobu s sebou plechovku světle šedého latexu (bílý by mohl způsobit expoziční problémy) a kus křídy. Potřeboval jsem je na zdůraznění, změnu a propojení prvků obrazu. Pro vymezení prostorů mně pak sloužila sada měděných plechů vytažených z krytu radiátoru topení.
Formálně mnohé výsledné snímky evokují práce land artu, earth a jiných „artů“ a nepochybně mě tato díla inspirovala. Především jsem ale potřeboval dané prostředí doplnit, nějak nově uspořádat, aby se na to dalo koukat a něco to říkalo.
Kresebné zásahy do zajímavých textur mě vedly k vytvoření několika obrazových partitur. Moje představa je, že jsou určeny pro jazzovou interpretaci. Jazz byl a je o svobodě a ty fotky snad můžou muzikantovi svobodný prostor k improvizaci dát.









































ZPĚT