Sběratelům fotografií a investorům do výtvarného umění můžu nabídnout fotografie z kolekce mé volné tvorby. Moje fotografie jsou ve sbírkách Moravské galerie Brno, ve Slezském muzeu v Opavě, Muzeum Ludwig v Köln a/R, Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze, v soukromých sbírkách u nás, v USA, Velké Británii, Rakousku, Finsku, Polsku... Proč by nemohly být také ve vaší kolekci? Jde o dobové zvětšeniny, které jsou zhotoveny většinou jen v několika exemplářích a nebudu je dál bromostříbrnou cestou kopírovat. Tyto snímky spadají přibližně do období 1977 až 1992.
Teprve nyní, počínaje rokem 2009, jsem schopen nabídnout i díla produkovaná digitální technikou z období posledních let, protože se konečně objevila technologie tisku šedými inkousty na nebělený papír s dlouhodobou životností. Pro interiérovou výzdobu lze získat i velkoformátové tisky starších fotografií, jejichž negativy jsem nechal skenovat na špičkovém skeneru na velmi vysoké rozlišení a tisknout na Fine art paper.

Jsem ročník 1951, fotografické vzdělání nemám, školy mám strojařské a grafické. Fotografuji od svých desíti, na umělecké dráze od roku 1972.

Pokud máte chuť a potřebu vědět víc, doporučuji ke stažení soubor ve wordu zde.

Nabídka několika fotografií ke koupi je v galerii: Galerie Foltýn. Na dalším výběru se lze individuálně domluvit.

Nabízím moji knihu Jiří Foltýn: Fotografie z roku 2011.

PŘÍHODY S LANEM
Vznik mého prvního významnějšího cyklu byl víceméně náhodný. Při tradičním výjezdu s kamarády za fotografií do nedaleké pískovny jsem na místě konstatoval, že je potřeba to prostředí něčím ozvláštnit. Do oka mi padlo omšelé tažné lano přítele Kotulána, a použil jsem jej. Zavěšené na převislém břehu se nehodlalo ve větru uklidnit. Při dlouhých expozicích, které jsme tehdy běžně používali, nezbylo nic jiného, než tomu pohybu ještě trochu pomoci, aby z toho něco bylo. Tak se mně konečně podařilo „nezastavovat fotografií čas“ a „nezprostředkovávat fotografií pouhý vizuální zážitek“. Dost se mi po těch několika letech hledání a zkoušení ulevilo. Lano jsem zabavil a provázelo mě na cestách i při domácím fotografování po 3 roky. Laďovi jsem musel koupit nové. Za tu dobu jsem udělal asi 26 obrazů Příhod s lanem s řadou variant, některé z nich ještě nebyly publikované. Asi nesou prvky naivnosti, jak napsal Antonín Dufek do katalogu k mé výstavě v Galerii mladých v Brně, ale spíš mě jejich pořizování přinášelo bezprostřední zážitky a radost z tvorby – to, čemu Josef Sudek říkal „a hudba hraje“.























ZPĚT