Sběratelům fotografií a investorům do výtvarného umění můžu nabídnout fotografie z kolekce mé volné tvorby. Moje fotografie jsou ve sbírkách Moravské galerie Brno, ve Slezském muzeu v Opavě, Muzeum Ludwig v Köln a/R, Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze, v soukromých sbírkách u nás, v USA, Velké Británii, Rakousku, Finsku, Polsku... Proč by nemohly být také ve vaší kolekci? Jde o dobové zvětšeniny, které jsou zhotoveny většinou jen v několika exemplářích a nebudu je dál bromostříbrnou cestou kopírovat. Tyto snímky spadají přibližně do období 1977 až 1992.
Teprve nyní, počínaje rokem 2009, jsem schopen nabídnout i díla produkovaná digitální technikou z období posledních let, protože se konečně objevila technologie tisku šedými inkousty na nebělený papír s dlouhodobou životností. Pro interiérovou výzdobu lze získat i velkoformátové tisky starších fotografií, jejichž negativy jsem nechal skenovat na špičkovém skeneru na velmi vysoké rozlišení a tisknout na Fine art paper.

Jsem ročník 1951, fotografické vzdělání nemám, školy mám strojařské a grafické. Fotografuji od svých desíti, na umělecké dráze od roku 1972.

Pokud máte chuť a potřebu vědět víc, doporučuji ke stažení soubor ve wordu zde.

Nabídka několika fotografií ke koupi je v galerii: Galerie Foltýn. Na dalším výběru se lze individuálně domluvit.

Nabízím moji knihu Jiří Foltýn: Fotografie z roku 2011.

SOLITÉRY
Do této kapitoly jsem smetl různé, do předchozích celků nezařaditelné fotografie. Kromě Lucií Nguyenovou popsaného „Pozorování“ („... použil velkoformátové negativy tří zkušebních snímků interiéru svého domu. Podle jeho vyprávění si zakoupil novou velkoformátovou kameru Magnola a chtěl ji vyzkoušet. Fotografie, které vznikly, se mu zdály příliš obyčejné, podle jeho slov tzv. ,o ničem´. Napadlo ho, že u fotografií potlačí jejich původ, a to tím, že snímek zmanipuluje potlačením jeho původní kvality. Jednoduše kontaktní kopie původních negativů připevnil na zeď a následně je přefotografoval na střední formát. Tímto vznikl zvláštní triptych fotografií s názvem Pozorování I (1984). Jedná se o jakýsi průhled do Foltýnova světa. Pozadím se stala zeď těch samých prostor, kde snímky vznikly, a centrálním dějem již zmíněné pozitivní černobílé kontaktní kopie zákoutí. Zeď tvoří pomyslný rám. Stáváme se pozorovatelem zvláštních průhledů. Už nepozorujeme jen kvalitně zpracované snímky. Díváme se do jiné dimenze reality, kterou nechal Foltýn do svých obrazů prostoupit.“) by sem patřilo i druhé, nepublikované, kdy jsem ve třech záběrech dokumentoval světlo baterky na pytlovině, jeho zákres křídou po zhasnutí a zakrytí (chycení) obrazu světla rukou.
Jen jedenkrát jsem vystavoval kolekci malých obrázků „Poznámky k pamětem“, zvětšovanou na tenké Foma Dokument papíry A4. Bylo to v polských Katovicích s Tandemem. Celkem vzniklo 36 fotografií od roku 1972 do roku 1986. Stejným způsobem vznikla i série „Poznámky – portréty“ - kolekce snímků mých přátel a kamarádů.
Nepočetný výlet do oblasti figurální fotografie představuje snímek na počest pořízení ateliéru v roce 1992 – jsem to já a podlaha ateliéru. Druhý snímek – Coca cola – je produktem nerealizované zakázky, kdy jsem vytvářel ilustrace ke knížce antických citátů.

















ZPĚT