Alfa Romeo 2000 Spider (1958 - 1961)
|
V průběhu čtyř let vyrobila italská automobilka 3443 ks luxusních kabrioletů, tradičně zvaných Spider,
které tvořily souběžně s Berlinami a Sprinty výrobní náplň Alfy Romeo v uvedených letech. Motor vývojově
navazoval na předchůdce typu 1900, jak už z názvu vyplývá, měl zvýšený objem a podvozek tohoto kabrioletu
vycházel z typu 1900 Super Sprint.
Koncepčně Spider představoval typický dvousedadlový kabriolet své doby s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Řadový čtyřválec s rozvodem 2xOHC měl vrtání x zdvih 84,5 x 88 mm, což dává objem 1975 ccm. Při stupni
komprese 8,5 dával motor na tu dobu velmi slušných 115 k při 5700 ot./min. (uznávané BMW 2002 mělo 120 koní
až o 10 let později). K image Alfy patřila také pětistupňová převodovka s řadicí pákou na podlaze.
Přední kola jsou zavěšena na příčných lichoběžníkových polonápravách s teleskopickými tlumiči, vinutými
pružinami a zkrutným stabilizátorem. Vzadu je tuhá náprava zavěšena na trojúhelníkových závěsných ramenech
a také odpružena vinutými pružinami. Bubnové kapalinové brzdy na všech kolech.
Rozvor 2500 mm, rozchody vpředu / vzadu 1400 / 1370 mm. Vnější rozměry nebyly v dostupných materiálech
uvedeny.
Hliníková (!) karoserie je montována na plošinový rám a luxusní pojetí interiéru je podtrženo použitím pravé
kůže na čalounění sedaček a polstrování. U těchto typů šlo o první seriově vyráběné Alfy se čtyřmi světlomety.
Vůz měl váhu 1180 kg rozloženu v poměru 53% na přední nápravu a 47% na zadní.
Jako všechny Alfy Romeo, vynikal i Spider skvělými jízdními vlastnostmi a nadprůměrným výkonem motoru.
Maximální rychlost byla pro kabriolet zcela dostačující - 178 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 15 sec.
mohlo být podle našich současných kritérií trochu lepší.
Na obrázcích je vůz z roku 1960 z Kleinovy sbírky.
Prameny: vlastní fotografie; R. de la Rive Box: Encyklopedie sportovních vozů
|
|