FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


Barum rally 2004 se dvěma vítězi





Ať se nám to líbí nebo ne, WRC jsou hozeny přes palubu a Barum rally to ukázala nejzřetelněji. Odstavení nejsilnějších vozů na konec startovního pole narušilo obvyklou a osvědčenou dynamiku celé soutěže, kdy pro určení výkonnosti zbytku pole chybí divákovi měřítko. To by tak tragické nebylo, smutný pohled byl spíše na situaci, že soutěž dokončovaly 4 WRC s neobvyklými zhruba tříminutovými rozestupy. Kopecký definitivně doložil, že skončila éra V. Pecha. Jeho kdysi nejlepší auto v republice dostalo na frak a zbývající vozový park WRC naznačuje, že dva až tři dny dlouhá soutěž jim dává těžce zabrat.
Jean-Joseph nám ukázal, jak se jezdí extraliga. Sympatický výkon předvedl J. Peták, který se nenechal vytočit ani závěrečným útokem Solowowa.
Už jsem zhruba 30 let nebyl v lese pod Pindulí, kde jsou krásné protahováky i prudké zatáčky na úzké lesní cestě. Byla tam pohoda, žádný nával diváků a přece mě tam cosi k pěknému zážitku chybělo. Až doma jsem na to přišel. Zabetonované sloupky na vnitřních stranách zatáček naprosto zrušily to, co k rallye patří - vytahané kamínky a hlína na vozovce, typické drnčení a rachot spodních krycích plechů při průjezdu vozu krajnicí.



Poláci Kościusko / Baran na Opel Corsa S 1600 a naši Honda / Vičíkova na Saxu Kit Car. U první posádky se určitě nedalo před startem předvídat, že to bude nejlépe umístěná polská posádka na Barumce. Po rychlém odpadnutí prioritního Kuzaje a naopak velmi dobře bojujícího Solowowa až na konci soutěže, kdy zřejmě neustál svůj útok na pozici Pepíka Petáka, jim tato pocta padla do klína. Mimo jiné porazili domácího specialistu Pavla Valouška.
Porovnání obou hodně podobných vozů (S1600 a 1600 Kit car) nabízí úvahu na téma mírného chaosu v současných kategoriích. Osobně by se mi líbila tato varianta: S 2000 - speciály s objemem 2000 ccm, které by nahradily hodně výkonově vyhoněné S 1600 a pozřely k dosloužení starší A7 (doplněné restriktorem). Výkon určen restrikcí na 250 koní kvůli vyšší životnosti, sekvenční převodovky, váha cca 1050 kg. J 1600 - juniorské vozy odpovídající zhruba Kit carům s možností menšího množství kitových dílů a možná klasickou převodovkou, jako levné nářadí. Ale to jsou jen moje představy.



Na Pindulu mě vyhnal hlad. U Želechovic nebyl stánek a tak jsem na druhý průjezd zamířil nahoru na buřta. Tentokrát se mě tam závod moc nelíbil. Tradiční mrak lidí se nakonec zvrhnul v jakési opilecké fotbalové vyřvávání. Pár slušných výkonů ale posádky předvedly. Parádně rozjetý Liška dokázal postavit Protona na tři. Ale hlavním zážitkem vysoké úrovně byl přejezd hlavní v podání Honzy Kopeckého. Přistál na ní skoro naplno, obrovská pecka, jisker jako na Silvestra, zadní pneu zmáčknuté až na ráfek - viz 2. obrázek nahoře. Tohle má vydržet tovární kára.



První místo bylo dáno nekompromisním výkonem Kopeckého a především kvalitami jeho vozu a dvojici na Focusech zbyl boj o druhé místo v MM ČR. Jezdecky měl Roman Kresta jasně navrch, ale při Pechovi opět jako vloni stálo štěstí a po technických problémech konkurence získal 2. místo on.



Dokud jel Štěpán Vojtěch, bylo to pěkné pokoukání a už zcela jasně převyšuje kvalitou svého bratra a jak ukázaly kratší sprinty, může zlobit i Vaška Pecha. Emil Triner s novým motorem dokázal dojet celou soutěž a kde jsem byl, tam nepředváděl svůj oblíbený styl. Kdyby byly problémy Romana Kresty větší, mohl si dojet pro bronz. Na poslední RZ projížděl s ometeným zadním pravým blatníkem od defektu kola.


Takže sláva vítězům a čest poraženým.
Kdo se mi ještě líbil a nemám jej na snímcích:
Rozhodně Jindra Štofa, který s přibývající jistotou, že auto vydrží, nabýval i na razanci jezdeckého projevu. Jednoznačně skvěle jel Jean-Piere VanDeWauwer, který se dokázal nakonec usadit mezi Cserhalmiho a Chvojku (!) a smazal ze scény Kościuzka i Valouška. Nádherný, vysoký a daleký skok předvedl se Subem Honza Štěpánek na Bunči, celkově jel velmi dobře. Pěkně se s dlouhými zkouškami vypořádala Katka Trojanová.
Soutěž dojelo 57 posádek.