FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Pár postřehů o Barum rallye 2005



V parkovišti čtvrtečního shakedownu nebylo moc k vidění, protože řada posádek se neobtěžovala ke Carefouru a usídlila se jinde.


Dalo se nahlédnout do kuchyně velkého favorita Simona Jean-Josepha. Značka Renault Clio S 1600 mezi S 1600 převládala, jeli s ní ještě Travaglia, van Winkel (rozhodně ne špatně), Peták a Odložilík. Na asfaltech je to velmi čiperné autíčko.



Pozici favorita skupiny produkčních vozů Honzy Kopeckého značně oslabovalo to, že celou soutěž měl absolvovat na pneumatikách Matador. Podle zákulisních informací měly být tyto pneu zatím o 0,3 vteřiny pomalejší na jeden kilometr, což při délce RZ dávalo předem "penalizaci" 1:19 pro boj s dalšími adepty na prvenství v PV - Béreše, Kuzaje a Pecha.
Puma, kterou dovezl Polák Guzek, je na pohled velmi pěkná kára, ale moc radosti na trati rallye neposkytla. Na 3. RZ už posádka jela na blinkry.



Na placeném shakedownu jezdily auta jako noty na buben, takže se mezi jednotlivými průjezdy dal sníst párek. Poctivě dřel Jožo Béreš, toho jsem viděl třikrát.
Ještě, že tam byli i lidi...



Netušíc, že bude na letošní Barum rally tak málo lidí, vyhnul jsem se obvykle přecpané Pindule a zamířil na RZ 3 na poklidné místo B. Příjezd až na pásku, pár lidí, občerstvovací stanice naproti.
Smolař Barumky, Jean-Joseph, jel od svého výletu do přírody na Pindule s něčím urvaným na podvozku (nějaký silentblok?).
Netušil jsem, že ani Tibi nebude mezi těmi šťastnými, co uvidí v neděli cílovou rampu.



Ital Cavigioli dokázal u svého krásného Suba zvednout auto do polohy čurajícího pejska, což je jinak vlastnost krátkých kompaktních předokolek. Líbil se, ale na naši tratě znalou PV špičku nestačil.
Tlusťák se stále líp sžívá se svým sympatickým citrónkem a občas nakukoval svými časy do patnáctky.


Jen jsem si objednal skvělý guláš za 50, přistáli u stánku domácí Pilka - Loucký a začali hledat příčinu, proč to nejede. Obhlídka skončila konstatováním hotové spojky a vůz byl odstaven.
Jinak největší show předvedl v tomto úseku Brynda, který přijel dveřmi napřed a na mále měl Peták, který měl na výjezdu vnější kola už na trávě.



Na druhý průjezd jsem se přesunul blíž k Hvozdné, na toto diváky opuštěné místo. Chtěl jsem se podívat, kdo je srdcař a umí to podržet (na ilustračním obrázku Odložilík).


A nebylo čeho litovat. Takový brutální průjezd Kopejdy, ten stál za to. Hned bylo jasné, kde nabírá náskok na své soupeře.



Peták jel s malým bebínkem. Holt lepící páska a vázací drát jsou nejlepší pomůcky rallymana. Zato Kouřilův pěkný Fiat Punto byl bez poskvrnky. V tu dobu jel kolem 15. místa a 7. v předohrabech.
Hodně posádek v tomto úseku poněkud vyměklo a odstavovalo plyn. Velmi poučné místo.


Sobotu jsem uzavřel na Želechovických pasekách nad Lípou. Martin Prokop plnil můj tip černého koně Barum rally a utvrzoval mě v názoru z jarní Valašky, že začíná být naším nejlepším "předokolářem".



Zajímavý doklad toho, že noty se dají kromě čtení také ukazovat. Jula Gál diriguje Arazima.
Na tomto úseku byli diváci svědky hlasité roztržky Ašínovců s polskými kibici, týkající se transparentu Ašínovců. Nutno podotknout, že v tom místě by neměla být ani noha.



V neděli se ukázal v nejlepším světle Giandomenico Basso a mocně dotahoval ztrátu. Kromě předposlední RZ vyhrál všechny a posunul se na konečné 2. místo.
Také Vašek Pech držel v neděli slušné tempo a zvýšil náskok před Arazimem o půl minuty. Fotografie jsou z úseku za Cvrčkovicemi (RZ 10).


Co říct závěrem. Škoda vypadnutí Prokopa, ale i dalších prioritních jezdců. Nebýt předchozích problémů Bassa, byly by to velké závody od začátku do konce. Skvělou jízdu předvedl Cais a De Winkel, ale i některé posádky z hlouby výsledkové listiny jely velmi pěkně v místech, kde jsem koukal - např. Štěpánek s Impresou, Minařík s Feldou, Volf s nedoděláným starým EVO VI atd. Kolísavý výkon předvedl Valoušek, v neděli jel pěkně. že bylo málo diváků jsem osobně přivítal, vše bylo docela dobře dostupné. Pro rallye to ale obecně dobrý jev není. WRC trochu chybí, i když loňské podání, kdy se čekalo na dvě WRC, z nichž jedno jelo na blinkry, taky nebylo to pravé ořechové.