Bohemia 2007, to byla náročná soutěž délkou rychlostních zkoušek, proměnlivým počasím v sobotní etapě a úmorným vedrem v neděli.
Zpočátku se mi nijak moc na Liberecko jet nechtělo - hrozily vedra a bouřky, startovní listina téměř bez cizích posádek. Nakonec
rozhodla účast historických aut a trochu také premiéra vozu S2000 na našem území.
Nakonec průběh soutěže ozdobil krásný souboj Kresty s Pechem. Ášín s Petrem Uhlem se rozhodli jet s plným nasazením, které si
u Pecha pamatuji snad kdysi dávno na klatovském okruhu. Proti jeho jízdě plné smyků a kouřících pneu při brzdění připomínal
jezdecký projev dvojice Kresta / Gross téměř styl "Křeček". Devatenáct vteřin rozdílu v cíli jasně ukázalo, že to tentokrát
neměl Roman jednoduché.
Škoda sobotních dopoledních přeháněk, jinak mohli těmto posádkám zdatně sekundovat Martin Prokop s Honzou Tománkem. Poslední
sobotní a všechny nedělní RZ ukázaly, že Prst formu má. V každém případě se elitní trojice posádek značně vzdálila zbytku
republiky a ukázala, jak úzká a ostatním vzdálená je ve skutečnosti naše špička. Jistě by se v absolutním pořadí úspěšně pohyboval Kopecký,
otázkou je, na co by stačil v této palbě Štěpán Vojtěch.
S EVO IX se od Krumlova zlepšil Honza Votava. Držel se s těmi málo, kteří nedostávali přes vteřinu na kilometr. Když pominu
antirallye show v Sosnové, tak udělal serii 2, 4, 4, 7, 4, 8, 4, 5, 6, 6 (sedmý a osmý čas je ze Smržovky). Na jeho výkonu
z mého pohledu nic nemění defekt na poslední RZ, který jej odsunul z jasné čtverky až na 9. místo.
Souboj mála cizinců ve startovním poli s přehledem rozhodli pro sebe "polocizinci" Peter Gavlák s Milošem Hůlkou, kteří zcela
vymazali Patrika Flodina a další soupeř Nor Brynildsen se vyřadil sám, respetive byly tentokrát mokré asfalty v kombinaci
s rychlým Puntem S2000 nad jeho síly.
Při průjezdu Historic Show mě potěšila možnost vidět a slyšet po dlouhé době zase na trati Renault 5 Turbo a Fiat Abarth 124 Rally,
také Carrera v Safari úpravě byla kouzelná. Kromě Lancií a Quattra jistě stálo za pozornost nenápadné BMW 2002 Ti po Achimu Warmboldovi,
se kterým jezdil MS v 1. polovině 70. let minulého století. Na obrázku pak je veselá posádka Němců s extovárním Trabantem 601 RS.
Nejdivočejší polep vozu měl asi Marcel Tuček s Václavem Tesařem. Na trati působil jejich Mišák jako vytržený z amerických komiksových
seriálů, v servisní zóně pak mechanici připomínali dikobraza.
Bohužel i bez účasti Valouška (a tím i jeho ultras) se našli fanoušci, kteří měli dost hloupý nápad a vyběhli v ústrety Romanu Krestovi
s transparentem. Jistě tím "potěšili" diváky, kteří si chtěli vyfotit vítěze, nemluvě o porušení pravidel bezpečnosti.
Jak jsem psal už v úvodu, rallye byla náročná. Kdo nedbal zcela na kondici a na dodržování pitného režimu, mohl se dostat i do situace,
která se přihodila posádce Dvořák - Slavík při prvním průjezdu čtyřicetikilometrového Návarova. Nastupovali k rallye po několikadenní
úmorné práci při přípravě vozu a spolujezdec ke konci RZ téměř zkolaboval. Na přejezdu se jeho stav ještě zhoršil. Naštěstí po infuzi a
kratičkém prospání v nemocnici se jeho stav vrátil do normy a je zcela v pořádku.
Závěrem: podle mého soudu je volba náročných a delších tratí správným trendem, otázkou je výběr vhodného termínu konání soutěže tak,
aby se mohlo zúčastnit víc zahraničních posádek. A neodpouštím tradiční odporné rozhodnutí činovníků rallye, prodávat program jen v Boleslavi,
kam nemá běžný divák vůbec důvod jezdit.
|