|  |
Horácká rally se jela po patnácté
Až poslední soutěž seriálu Mezinárodního mistrovství České republiky určila mistra v absolutním pořadí. To, že se soutěže nezůčastnili bratři
Vojtěchovi a trojice Octavií ani moc nevadilo, protože řada jezdců se už naučila svoje Mitsubishi vodit smykem. Takže oku divákovu
se dostalo toho, co k rallye patří.

Když už se zmiňuji o divácích, bylo jich příjemně málo, takže se dalo přijet poměrně blízko k trati a zákazy vjezdu byly až u pásky, na rozdíl
od některých jiných, mnohdy tradicemi ověnčených soutěží.

Vašek Pech mohl v boji o titul dělat jen jediné - spěchat co to dá a vynutit si nějakou fatální chybu na Kopeckém. Ten se ale nenechal
rozhodit a soustředěně jel jen to, co bylo potřeba.

Ve svém živlu byl Emil. Minuty před ním i za ním nikdo, auto šlapalo, a tak mohl jet podle svého gusta. Skupinky diváků na něj působily jako
červený hadr na bejka a proto mu v servise museli mechanici pečlivě čistit boční okna, aby dobře viděl na trať.

Velká škoda, že nepočetné startovní pole opustilo několik velmi dobře jedoucích pilotů, z nichž vynikal zejména Štajf, který jasně drtil prioritního
Trojana. Smůlu měli také Zedník, který vedl dvoukolky po prvním dnu, Komárek, Zdeněk Vlček, Odložilík a Wagner. Odpadl také na českém území sporadicky
startující Haluška na pěkné kitové Ibize (na obrázku v Tasově).
Odpadnutí Štajfa a Zedníka vyneslo do čela PV a A7 Trojana a Kouřila. Oba si i tak prvenství zasloužili. Karel Trojan vodil Mišáka moc pěkně
ve smyku i na suchém asfaltu a Kouřil porazil s minutovým náskokem Mariana Šína na rychlé 306-ce.
Svoji šanci pevně uchopili Pavel Kundrát s Frantou Poláčkem a jízdou místy na hraně rizika urvali nejen první místo v A6, ale zároveň i 3. místo
v Áčkách a dvoukolkách vůbec.
V interním souboji stařičkých Escortů Cosworth porazil Berger Chvojku o 3,5 vteřiny. Oba se zároveň museli sklonit před dvěma produkčními vozy
a obsadili celkově 6. a 7. místo.

V prvním kole svých průjezdů údajně předváděli někteří dravci Českomoravského poháru ďábelské kousky. V druhém průjezdu Tasové už bylo jejich
pole prosáto a poháristé jeli docela slušný sport. Na pohled pěkná i stylem průjezdu zajímavá byla zejména Corollka Karla Macka.

Celkem nevinně vyhlížející pomalý výjezd z retardéru nezvládla posádka Mašek / Volek a poslali svoji stodesítku do škarpy. Naštěstí ne úplně ...

Takže místní hasiči zabrali a jelo se dál.
Ještě jeden úžasný kousek předvedli škodovkáři. Habart s Vaněčkem ulomili spodní levé rameno na své Š 110 a pro provizorní
přesun z trati "obuli" paletu vzor eurostandard. Docela dobře to na ní surfovalo a přitom nepoškodili vozovku. Následovalo hledání
nějakého makáče se svářečkou.
|
|