FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Příjemný slunečný den připravila příroda pro konání sprintu započítávaného do mistrovství České republiky. Menší množství diváků mně dovolilo dorazit půl hodinky před příjezdem prvních vozů téměř až na pásku ke konci šotoliny v poslední části 3. RZ. Program u benzínky zdarma, strategické umístění stánku s občerstvením, rozumní starší pořadatelé, vše v pořádku.


Favorit byl ihned jasný i bez sledování časů. Razantní sešup po hlinité cestě, brzdění o dobrých 15 metrů později než ostatní N4 a brilantní průjezd na uklouzaném blátíčku. Semerád - Ceplecha a EVO IX, pro ostatní smrtící kombinace. Škoda, že jsem neviděl ani jednou Jirku Volfa, Tlusťáka a Jandíka, na jejichž průjezdy jsem se těšil. Odpad na této krátké soutěži byl extrémně vysoký - 31 posádek, z toho 6 po havárii.


Druhé místo absolutně si dostatečně razantní a bezchybnou jízdou zajistili Vladimír Barvík s Petrou Mlynářovou s náskokem přes 20 vteřin před Kožmínem s Talaváňou. Proměnlivá, postupně osychající trať byla jistě náročná na odhad brzdícího bodu a dávkování plynu, takže obě místa jsou pro posádky určitě cenná. A tím by bylo dost Mitsubishi.



Předokolky díky postupnému zrychlování nakonec urval pro sebe Odložilík před Sedláčkem na letité, ale stále silné Almeře.


Z dalších předohrabů se mně velmi líbil Hora, který vedl Fabii s velkým nasazením a dával ji těžce zabrat. V A5 sice nakonec skončil až druhý za Ducháčkem (-9,1 vt.), ale např. na Kneifla, vítěze A6, ztratil pouze 0,9 vteřiny. Na RZ 3. a 6., kde jsem se díval, byl ale vždy rychlejší než jeho přemožitel Ducháček. Že všichni tři zmínění vyklepli Viktora Szabó na EVU VIII mě ani nijak zvlášť nepřekvapilo.


Druhou rundu nám nechtěně zpestřilo Hozákovo Subaru, které začalo kouřit a po zastávce přímo u stánku s buřty si vyžádalo chlazení hasícím přístrojem.



Fotografů bylo na rallye téměř víc jako díváků bez aparátu a mnozí se snažili seč mohli. Právě "zpracovávají" vítěze N1 Hladíka s Dolečkovou na Swiftu.
Nedalo se přehlédnout, že soutěž navštívil jako divák také profesor čisté stopy Láďa Křeček, na snímku ve společnosti JanO (fórum ewrc).
Vzhledem k tomu, že kromě pár průjezdů na prasklé pneu se již nic výrazného v mém úseku neudálo, alespoň snímky dalších vítězů tříd:





Kneifel měl snad vítězství v A6 za povinnost, babička Integra R v rukách Zdeňka Vrbeckého stačila s přehledem na Clia a ve třídě Hond Civic vyhrál s téměř minutovým náskokem Jan Šlehofer. V neoficiální bitvě tří ropáků vyhrál s oškubaným předním spoilerem Karel Dawson. Bohužel nemám snímek Slávy Ducháčka, který by si zde prezentaci za skvělé 9. celkové místo zasloužil.



Moje milované historiky vyhrála s přehledem posádka Lubomír Tenkl - Pavel Šubrt na skvěle táhnoucím a perfektním zvukem diváky oblažujícím Opelu Kadett Coupé. Dokázali zároveň vůz dovést na celkovém 14. místě ze 48. klasifikovaných posádek.