FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


35. Rallye Matador Tatry - Valašská rallye



První den sloučené rallye Tatry - Valašská byl ve znamení velkého souboje tria Kopecký - Kresta - Pech. Všichni jeli velmi soustředěně a naplno. Podle počtu vyhraných RZ: Kresta 5, Pech 2, Kopecký 1 a i celkovým pořadím po prvním dni měl Roman Kresta přece jen navrch.



Přesto, že se v této reportáži chci věnovat posádkám z trochu větší hloubi pole, než je prvních pět míst absolutní klasifikace, nemůžu opomenou výkon Štěpána Vojtěcha. Nejen, že jej nerozhodila bráchova těžká havárie, ale dokázal se držet na dostřel vedoucí trojici, výrazně se výkonem oddělit od ostatních A8 a ještě jako jediný jet stylem "Emil". Nebudu dokladovat obrázky průjezdu jiných posádek, ale věřte mě, že jinak všechny, včetně Trinera v tomto vracáku jely jako po kolejích.


Jeden z nejlepších slovenských jezdců - Tibi Cserhalmi - sice dokázal v prvním dnu deklasovat většinu našich jezdců N4, ale na starého lišáka Arazima mu schází skoro 50 vteřin.


Rychlá krabička Pavla Valouška se mě zdála do táhlých stoupání na "bombě" přece jen méně výkonná, než např. Zedníkův Escort, přesto se po prvním dnu usadil o 5 vteřin před jeho Kitem.


Zato Petákův Maxík má koní dost a pokud je suchý asfalt, dokáže dělat problémy i třídě produkčních vozů. Pokud odečteme WRC, je reálně na 4. místě po prvním dnu (54 vteřin před Valdou).



Berger s Váňou měli pořádnou smůlu. Banální zadrhnutí nosníkem a jeho deformace způsobila na RZ 6 proražení chladiče a odstoupení. K Escortům je nutno připomenout, že jim již pomalu dochází dech a oba je (tedy i Chvojkův) začaly válcovat nejlepší N4.



Jožka Béreš se svým doprovodem řešil problém, proč jsou na úsecích, kde jde vyloženě o výkon motoru, pomalejší na kilometr o vteřinu než špička. Jen o 15 vteřin se udržel v pořadí před současným leadrem MR Martinem Prokopem.


Na přehledných dlouhých úsecích ve stoupání do kopce nad Malou Bystřici byla radost se dívat i na "malé" třídy. Petr Křížek slušně vedl svůj TypeR.



Poslední startující skupiny A8 byl Tomáš Zelenka se svou TDi Fabií. Jeho servis byl také nesrovnatelně skromnější - žádné nové předehřáté gumy po každé rundě, žádní profesionální mechanici - každá, i ženská ruka, byla dobrá. Svého přímého konkurenta Augustina Podhájeckého odkázal po 9. RZ o 16 míst za sebe.



Tuto trochu netradiční reportáž bez velkých hvězd uzavírám obrázkem zástupců posádek, bez kterých se žádná rallye neobejde. A mnohdy nám divákům dokážou předvést velmi odvážné kousky.