FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

MGC GT



V roce 1966 již konstruktéři MG nemohli vyždímat větší výkon ze čtyřválce, který se montoval do sportovního vozu MGB. A tak zabudovali na jeho místo třílitrový šestiválec BMC řady C a vznikl MGC. Karoserie se téměř nezměnila. Do roku 1969 bylo vyrobeno 13 předprodučních ( v roce 1966) a 8999 produkčních vozů, z toho 4544 ks v podobě otevřeného roadsteru (MGC) a 4458 ks uzavřených hatchbacků (MGC GT).




Řadový šestiválec objemu 2912 ccm o vrtání 83,36 mm a zdvihu 78,9 mm dával výkon 150 k při 5250 ot./min. Směs připravoval dvojitý karburátor SU HS6. Výkon na plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovku přenášela jednokotoučová suchá spojka Borg and Beck. Volitelná byla automatická převodovka Borg Warner 35.
Bezrámová konstrukce podvozku, přední kola nezávisle zavěšená na lichoběžníkových polonápravách, zadní náprava tuhá, vpředu vinuté pružiny, vzadu půleliptická péra. Pákové kapalinové tlumiče. Brzdy Girling vpředu kotoučové průměru 281 mm, vzadu bubny 254 mm. U GT byly vzadu dvě nouzová sedadla.
Rozměry vozu: 3890 x 1522 x 1270 mm, rozvor 2311 mm, rozchod 1245 / 1251 mm. Pneumatiky 165 x 15. Přesná pohotovostní váha nezjištěna, u GT kolem 1100 kg. Rozložení váhy mezi přední a zadní nápravu bylo v poměru 53 : 47.
Maximální rychlost 193 km/h, zrychlení z 0-100 km/h za 10,3 s.


Vůz nebyl dobře přijat při uvedení na trh tiskem, přestože vyšel z velmi oblíbeného a jednoduchého MGB. Po prvních testech jej novináři napadli jako nepodařenou napodobeninu Austin Healey s pseudosportovními vlastnostmi. Pravdou je, že těžší motor zapříčinil neklidné chování vozu a horší jízdní vlastnosti. Měl ale klidný a jemný běh a pokud se s ním nezávodilo, svým výkonem skvěle vyhovoval pro delší cesty bez únavy. Vnitřní komfort byl vyšší. Vstup do koncernu BL Group v roce 1969 přinesl pod jednu střechu výrobu přímo si konkurujících vozů MGC a Triumph TR6. Vzhledem k špatnému nástupu na trh a menší úspěšnosti MG se ve výrobě udržel Triumph. Silné MG pak reprezentovalo MGB GT V8 s lehkým motorem Rover.

Prameny: vlastní fotografie; 1 foto Josef Vojáček Irsko; R. de la Rive Box: Encyklopedie sportovních vozů; stránky MG CARS; Macbath Graham: Velký obrazový atlas automobilů