FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


Ohlasy na stránky foltyn.cz - 3

Z dalších ohlasů na moje stránky vybírám několik zajímavostí včetně kritického názoru, ke kterému jsem si dovolil přidat i svou odpověď:


Vážený pane,
Vaše internetové stránky o sportovních vozech Škoda jsou zdařilé , ale co se mi nelíbí jsou v mnohém nepravdivé (až lživé) informace o voze mého dědečka p. Bořivoje Kořínka. Až mě uráží to "když mu to jelo" apod.. Je zcela zřejmé, že Vy ani netušíte jaké úsilí v době totality musel obyčejný člověk vynaložit k tomu, aby dokázal závodní speciál v této kategoii postavit a vůbec se s ním zařadit na startovní rošt! Mrzí mě, že tvůrce solidních internetových stránek o vozech škoda, které se nesmazatelně zapsaly do historie nemá řádné informace, ale používá jen opsané či okopírované články z jiných. Pro Vaši informaci - výkon motoru se nikdy nepodařilo změřit. V sedmdesátých letech v této republice byla jediná válcová zkušebna (brzda) v Brně na ČVUT, kde při měření výkonu motoru tohoto vozu (když to teda podle Vás občas jelo) došlo k poškození (přetržení) zařízení a to při 300PS!!!. A co dál? To je výkon na 70.léta!
Prosím Vás o opravu Vašeho nepravdivého článku a věřím, že Vámi popsané údaje plynou pouze z Vaší neznalosti věci.
Děkuji a jsem s pozdravem P.M.


Moje odpověď, na kterou jsem se již bohužel nedočkal reakce:
Vážený pane M.,
je mi velmi líto, že jsem Vás pohoršil svou stránkou o voze Vašeho dědečka. Tyto stránky dělám ve volném čase, dávám do nich poměrně dost času a nemálo peněz. Určitě ne z důvodů, abych urazil památku vašeho dědečka, ale spíše naopak, protože v té barbarské době dokázali tito lidé značnou osobní energii a tvůrčího ducha, byť v západní Evropě byly závody na jiné úrovni. V době závodění těchto vozů jsem jako mladý člověk obdivoval všechny závodníky a jezdil se na závody alespoň dívat, když už jsem neměl jako oni schopnosti ani finanční prostředky na vlastní realizaci.
Dovolte, abych se ohradil vůči Vašemu napadení " v mnohém nepravdivé informace", protože žádné pravdivější jsem zatím nikde nezískal a ani poměrně velcí znalci historie závodních vozů té doby u nás, pánové Berger a Velebný neměli výhrady. Očekávám, že nezůstanete u nakousnuté věci, a pomůžete naopak k pravdivějším údajům.
Co se týče podkladů, čerpám z dobových časopisů, vlastních zápisků o závodech, záznamů průjezdů jednotlivých kol a případných rozhovorů s pamětníky a ostatními lidmi, kteří se historií závodění u nás zabývají. Přivítám informace každého, kdo dokáže údaje v článku upřesnit a doplnit. Kdybych měl na tuto práci grant nebo sponzora a nemusel se živit jiným způsobem, asi bych získal těch podkladů víc, ale ne o mnoho. Protože např. naprosto neexistují oficiální archivované výsledky z 60. a 70. let apod.
Tím, že jsem napsal "když to občas jelo" jsem neměl na mysli, že váš dědeček byl nemohoucí hlupák, ale to, že projekt přeplňovaného motoru byl na naše poměry složitá věc bez obecných zkušeností a průkopnický čin se odrazil v tom, že se pan Kořínek musel neustále potýkat s poruchovostí a problémy. Pokud jste s ním jezdil tehdy po závodech, tak to musíte vědět. Přivítal bych, kdybyste mně mohl doplnit některé výsledky. V sezóně 1975 byl v Mostě 3., v Havířově 7. a v Piešťanech vypadnul. Chybí mně Ostrava a Most 2, jen vím, že nefiguroval na bedně. V roce 1976 startoval jen ve třech závodech, v Piešťanech byl 6.(?) a v Mostě 4. v Havířově vypadnul. Nelze zpochybnit, že Škoda 2000 MI nestačila na tehdejší placky Velkoborského a Bobka a poté už speciály zcela třídu B6 ovládly - zákeřné bylo omezení objemu na 2000 cm, které pak vyřadilo z bojů i Porsche Dušana Velimského. Myslím, že nelze zpochybnit ani častejší odpadnutí ze závodů. Jistě můžu udělat to, že zjemním formulaci tak, aby Vás neurážela, ale kde tady prosím lžu? Prosím Vás o upřesnění a doložení, které údaje na uvedené stránce jsou nepravdivé až lživé - zatím ve Vašem textu poukazujete jen na měření výkonu, zde cituji z časopisu Automobil, který snad máte v rodinném archívu také k dispozici: "Při zkušebním provozu tohoto prvého přeplňovaného motoru Škoda na brzdícím stavu prozatím dosahovala zvýšení výkonu hodnoty 40%, tj. 175 kW, resp. 238 koní, a to již při 6000 ot./min. Pokud byla funkce regulačních prvků správná, měl motor vyhovující průběh točivého momentu." O tom, že motor "ztrhal" brzdu na VUT Brno jsem nikde nic nečetl (kde to prosím je uvedeno?) a tak mně sice můžete vyčítat, že jsem tuto věc neuvedl, ale těžko, že záměrně zkresluji informace.
Víte, myslím si o sobě, že jsem slušný člověk a osočení ze lži se mě dotýká opravdu hodně a bolestně. Přesto věřím, že se nakonec domluvíme.

***
Dear sirs,
I am owner of a Ex-works rallye car (Alpine Renault A110 1300S) which has won the Rallye CZ in 1968. The driver was the french Jean Vinatier and his co-driver Marcel Callewaert. I am looking for photos and informations about this rallye and my car. Are you able to help me in this case to find some more photos? Attached find the only photo I have found till today. Do you know someone, who do have a rallye photo archive?
Many thanks for your help in advance!
best regards J.C.



Zaslal jsem panu C. skenované články ze Světa motorů, kde byly i obrázky.
V příloze dopisu byla jedna zajímavá fotografie, kterou zde reprodukuji.

***
Čus, Foly,
posílám pár fotek, který jsem vyhrabal. Snad ti pomůžou!

V dalším mailu doplněno: Ty fotky, co jsem ti poslal fotil většinou Pepa Gerle z Kraslic, ale mám svolení s nima disponovat. Rajle - J. V.




Ze zaslaných snímků jsem pár vybral, nejcennější z exhibice siluety Škoda Hart Super Saloon v Brně je přidána na stránku o tomto voze, pozornost si vyžádala i serie - hodiny Zdeňka Vojtěcha ve Farinově zatáčce roku 1980


***
Ahoj ahoj,
předem chci pochválit tvou stránku, musím uznat, že je obsáhlá... tak bych byl nerad, pokud by jsi bral moji připomínku jako nějaké šťouralství a zároveň, že hledám někde chyby. Prostě jsem si toho všiml, protože momentálně se pokouším o stavbu repliky tohoto vozu, tak jsem něco málo zjišťoval (pokud bys mi mohl poslat ten článek z německého časopisu,tak budu ledva rád). Fotky Abarthu 1000TC, který máš na stránkách patří panu Štěrbovi (jeho stránky www.carclassic.ch),na jeho stránkách jde i vidět stavba jeho vozu. Něco málo fotek je i na stránkách mého bratra, http://ef600.wz.cz. Prostě jsem se vždy setkal s označením TCR. Jinak s těmi verzemi a rozpoznaním je u italů trochu problém,ale finální verze už měla komplet přepracován podvozek (nejen přední nápravu s nezávislým odpružením) ale i zadní ramena byla jinak uchycena), v příloze ti pošlu fotku nákresu finální verze. Tak doufám,že jsem tě svou výtkou moc nenaštval..měj se
Libor

Uznal jsem, že Libor měl pravdu a stránka je opravena. Děkuji také za zaslání převzaté ilustrace - řezu vozem:


***
Poprvé jsem narazil na Váše stránky o Rally. Velice mě zaujaly, a s velikou chutí jsem si je pročetl. Jsem už starší ročník a dobu konce 60. a 70. léta jsem s rally prožíval velmi intenzivně. /většinou jako divák, mechanik, a pod./. Moje první setkání se světem rally bylo v roce 1966 při Vltavě na RZ Hostým - Lištice. /u Berouna/. Děkuji Vám za připomenutí této doby a velmi mě potěšilo, že nejsem sám, kdo na tuto dobu /v oblasti rallysportu krásnou/ nezapoměl. Prosím neberte tuto poznámku jako staromilství, je to spíš nostalgie člověka starší generace. Okolo tohoto sportu se motám stále a stále mu věnuji dost času. /časoměřič a pořadatel/. Pouze mi trochu mrzí, že jste při uvádění jmen opoměl spolujezce. Podle mého názoru se na výsledcích podílí posádka společně a nejenom jezdec.
Závěrem Vám opravdu děkuji a přeji mnoho úspěchů při další práci pro krásný rallysport.
F.D.

***

I am Mr.J.,
I have Fabia 1.9 SDI. But really in the oldtime my father drive skoda 1000 MB. In thailand skoda not famous car, but I love skoda at first site. Skoda is my favorite car and now is my first car in my life....
Glade to know you
Skoda Fabia and 1000 MB From Thailand....

J.

***
... děkuji Vám za zpracování historie automobilového sportu 70. let, tj. období na které rád vzpomínám, kdy jsem se i já intenzívně zabýval touto oblastí jako student a mladý člověk (nar. 52) a kdy to bylo období, které bylo velmi lidské a přestože podmínky byly mnohdy složité, tak jsem přesvědčen, že to byla doba velmi bohatá na požitky.
V letech 70-75 jsem studoval v Brně VUT, fakultu strojní, obor spalovací motory a doslova hltal vše kolem automobilového sportu. Vzpomínám si jak jsme na škole založili technický kroužek a v čele s tehdejším předsedou ARC Brno Ing. Bělohoubkem a pod vedením Pepy Michla kreslili a připravovali k výrobě buginu .......
Dnes je to v této sportovní branži výlučná záležitost peněz a komerce a tím si myslím, že to ztratilo zejména lidský a přátelský rozměr. ...
ing. M. C.