Prašná Vysočina 2003
Ještě mě skřípe prach mezi zuby a svého digiťáčka musím ojet vysavačem. Slunné a teplé počasí vysušilo pěkně všechen
prach usazený za zimu na vozovkách a nechalo závoďáky, aby jej vyfoukaly na diváky. S trojkou vítěz Štěpán Vojtěch.
Prvně jsem zakotvil na RZ 2. v osadě Sádek v místě, kde byly posádky nuceny objíždět po šotolině jakousi zapomenutou točnu.
Příjížděly hodně rychle po průjezdu tří protahováků z kopce a brzdily a odřazovaly až k jedna. Na ty, kteří to hodně řezali, nastražil
mohutný strom svůj kořen, nakopnout se tuším nechal jen Liška. Jezdci tu moc získat nemohli, spíše ztratit a zvedali kotouče prachu při průdké akceleraci.
Tiborovi Cserhalmimu Focus rozhodně slušel víc než Škodovka a jel pěkně dravě. Myslím, že to byl nejlepší vůz v poli. Emil zde projel
čistě.
Šel jsem se podívat proti směru RZ a potkal jsem v plném fofru (a na vlastní oči konečně viděl) ještě jedoucí Almeru Kit Car.
O kus výš v zatáčkách byly vytahané pěkné šutráky a hrozily proražením gum. Brzy ale byla RZ přerušena a jely po trati vozy
vedení a sanitka. V druhé polovině pole se svým výsledkem pohybovali Bartončík se Sedláčkem - kupodivu startovali s číslem 28.
Abych ukázal ještě jiná auta a posádky jiných tříd, tak tu je v zajímavé barevné kombinaci Escort Maxi Kit Nešporových a současná 1. dáma našich rally Kačka Trojanová.
Jela pěkně a 5. místo ve třídě a 28. celkově jistě patří k výsledkům, které ji těší.
Historici: Porsche je Porsche, co dodat. V mračnech prachu je Sum a A. Jirátko. Tomu se na té točně něco nepovedlo, zhasnul mu motor a byl po
rozjezdu ve stoupání k této zatáčce předjet právě pěkně rozmáchnutým Sumem. Oželel jsem snímek jeho parádního smyku, abych dostal do záběru oba vozy.
Posunul jsem se o půl kilometru a byl jsem na RZ 5. Krásné průjezdy všech tři WRCek. Tibor dveřmi napřed až do půli oblouku, Emil s potleskem
davů zcela nejlíp.
Štěpán Vojtěch s urvaným nárazníkem byl decentnější, ale dost rychlý. Enka jely čistou stopu, zde v podání velmi rychlého Komárka.
Servisní zónu jsem navštívil po pětce. Měnily se kola. Tankování bylo z bezpečnostních důvodů prováděno k tomu určené zóně před
výjezdem. Historici pěkně klasicky z dvacítek kanistrů. Kadett Štangla a Šubrta prý měl menší žízeň, než se čekalo.
Obrázků by bylo víc, celá špička v této zatáčce před cílem Výčap jela perfektně, řada dalších si překývla zádí, Dolínek srovnal bez problémů a pryč.
|
|