FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL


Prašná Vysočina 2003



Ještě mě skřípe prach mezi zuby a svého digiťáčka musím ojet vysavačem. Slunné a teplé počasí vysušilo pěkně všechen prach usazený za zimu na vozovkách a nechalo závoďáky, aby jej vyfoukaly na diváky. S trojkou vítěz Štěpán Vojtěch.



Prvně jsem zakotvil na RZ 2. v osadě Sádek v místě, kde byly posádky nuceny objíždět po šotolině jakousi zapomenutou točnu. Příjížděly hodně rychle po průjezdu tří protahováků z kopce a brzdily a odřazovaly až k jedna. Na ty, kteří to hodně řezali, nastražil mohutný strom svůj kořen, nakopnout se tuším nechal jen Liška. Jezdci tu moc získat nemohli, spíše ztratit a zvedali kotouče prachu při průdké akceleraci. Tiborovi Cserhalmimu Focus rozhodně slušel víc než Škodovka a jel pěkně dravě. Myslím, že to byl nejlepší vůz v poli. Emil zde projel čistě.



Šel jsem se podívat proti směru RZ a potkal jsem v plném fofru (a na vlastní oči konečně viděl) ještě jedoucí Almeru Kit Car. O kus výš v zatáčkách byly vytahané pěkné šutráky a hrozily proražením gum. Brzy ale byla RZ přerušena a jely po trati vozy vedení a sanitka. V druhé polovině pole se svým výsledkem pohybovali Bartončík se Sedláčkem - kupodivu startovali s číslem 28.



Abych ukázal ještě jiná auta a posádky jiných tříd, tak tu je v zajímavé barevné kombinaci Escort Maxi Kit Nešporových a současná 1. dáma našich rally Kačka Trojanová. Jela pěkně a 5. místo ve třídě a 28. celkově jistě patří k výsledkům, které ji těší.



Historici: Porsche je Porsche, co dodat. V mračnech prachu je Sum a A. Jirátko. Tomu se na té točně něco nepovedlo, zhasnul mu motor a byl po rozjezdu ve stoupání k této zatáčce předjet právě pěkně rozmáchnutým Sumem. Oželel jsem snímek jeho parádního smyku, abych dostal do záběru oba vozy.





Posunul jsem se o půl kilometru a byl jsem na RZ 5. Krásné průjezdy všech tři WRCek. Tibor dveřmi napřed až do půli oblouku, Emil s potleskem davů zcela nejlíp.



Štěpán Vojtěch s urvaným nárazníkem byl decentnější, ale dost rychlý. Enka jely čistou stopu, zde v podání velmi rychlého Komárka.



Servisní zónu jsem navštívil po pětce. Měnily se kola. Tankování bylo z bezpečnostních důvodů prováděno k tomu určené zóně před výjezdem. Historici pěkně klasicky z dvacítek kanistrů. Kadett Štangla a Šubrta prý měl menší žízeň, než se čekalo.



Obrázků by bylo víc, celá špička v této zatáčce před cílem Výčap jela perfektně, řada dalších si překývla zádí, Dolínek srovnal bez problémů a pryč.