
V parkovišti závodních strojů při LG SUPER RACING WEEKENDU jsem našel tohoto Superba. Jednalo se o vůz, který se připravuje
pro FIA European Touring Car Championship. Zaujal celkem
pěkným předním spoilerem s "nechtem", typickým znakem okruhových vozů.

Záměrně černá skla, visací zámek na bezpečnostních kolících přední kapoty,
brzdové kotouče bez třmenů a "obyčejné" 17 palcové disky kol svědčily o tom, že jde o nepojízdnou maketu. Stavba vozu se oproti předpokladům
opozdila a k plánovanému nasazení v Brně nedošlo. Škoda, že vůz nemohl být předveden na elegantních discích od Speedlinu, které
budou montovány na definitivní verzi. Dojem z vozu by byl kompletnější a jistě výrazně lepší (i u seriových vozů platí,
že kola dělají auto).

Autospektrum, které projekt Superb ETCC zajišťuje, očekává od upraveného motoru Octavia KC 260 - 265 koní, které má přenášet
sekvenční šestistupňová převodovka Sadev. O dobré jízdní vlastnosti by se měly starat tlumiče Reiger, které používá také Škoda
Motorsport. Definitivní výběr výrobce brzd ještě nebyl ukončen, rozhoduje se mezi Alconem a AP. V seriálu závodů ETCC jezdí zatím
BMW 320i, Alfa Romeo 156 GTA, Volvo S60 a letos nově Seat Toledo Cupra. S nimi jedna osamocená Honda Type-R. Doufejme, že se k nim podaří
přiřadit také Škodu Superb. Postavit se takovým pilotům, jako jsou Giovanardi, Larini, Němci Müllerové, Švéd Rydell a dalším (v podstatě se
startovní listina hemží slavnými jmény a legendami okruhového sportu) a značkám, které se vývoji závodních verzí "plechových" aut
věnují dlouhá léta, bude nesmírně těžké.
|