FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Díky kumulaci několika trofejí a šamionátů jsme po nějaké pauze mohli vidět opět regulérně závodit na trati i vozy WRC. Musím ale konstatovat, že mě tato atrakce nijak neoslnila. Za volanty těchto výkoných strojů chyběli jezdci typu Pecha, Vojtěcha, Valouška, Prokopa a Trinera (o Krestovi a Kopeckém nemluvě), aby to o něčem bylo. Jistě jinak kvalitní šotolinář - Maďar Szabó - se zdál na asfaltu a neznámé trati poněkud nejistý a trochu ožil až na vodou smáčené trati v třetí třetině soutěže. Karel Trněný pokračoval v matných výkonech z posledních let a Flídr na svůj pokus o dravou jízdu doplatil na 6. RZ. Takže vzrušující pohled na to, jak po 30 metrech má vůz WRC zařazenou trojku, mně nějaké velké uspokojení neposkytnul.


Tak jako havárie vyřadila Flídra z favorizované pozice na celkového vítěze, téměř jasného vítěze mistrovského sprintu Pepu Semeráda sesadily z pozice technické problémy. Překvapivě se díky nárazovým průtržím mračen objevil nakrátko na pozici vítěze českého sprintrallye Lumír Firla s Pavlem Švajdou na starším Evo VI (přitom jim k tomu stačily jen dva dobré časy), aby vzápětí bylo všechno jinak a diskvalifikace za nedodržení minimální výšky vozu je odsunula do zapomnění. RZ 7 opravdu pořadím dost zacvičila. Prudký liják zcela zlikvidoval ambice Trněného, který se probrouzdal v pomalém tempu na 66. místě, Jandíka (51.) a Jirku Volfa (30.). Naopak do přívalu vody už nejeli např. Kožmín, Pantálek, Červenka a Arazim, a ty to vyneslo na konečná skvělá umístění. Absolutní pořadí MR sprintu: Kožmín, Pantálek a Volf asi tipoval málokdo.

Tišnovskou rallye proberu tedy ze zcela subjektivního pohledu. Co se předvedených vozů týče, rozhodně byla srdeční záležitostí Lancia Delta Integrale Rakušana Schrotta. Také mě potěšilo, že Marian Šín přivedl na start pořád nádherný vůz Peugeot 306 Maxi.




Co do sportovního výkonu a jezdeckých kvalit, absolutorium si zaslouží Luboš Minařík s Karlem Coufalíkem a jejich Kit Car. Chybělo 7,2 vteřiny a poslali do kolen i Petáka. Ostatní dvoukolky zůstaly za nimi: silná Almera Sedláčka, Octavie Bergera a Doška, zmíněný Šínův Peugeot, Kouřilovo Punto. Perfektní práce, 10. místo absolutně.
V této souvislosti lze vyzdvihnout i výkon Hory na malé Fabii, který pokořil i moc pěkný Maxi Kitový Escort Nešpora.




Skvěle jeli také Tichý s Horákem, kteří přesvědčivě vedli historiky (včetně všech rakouských Mazd 323, Lancie a Audi S2) až do poruchy diferenciálu na 7. RZ. Zastoupil je Tenkl, ale ten už nestačil na 2 nejrychlejší historiky z Rakouska. I tak by v celkové klasifikaci obsadil 32. místo. Tichý odstupoval z 25. pozice. Znovu musím napsat, že nechápu, proč funkcionáři našeho rallye sportu považují historiky u nás za jakýsi podřadný ksindl a neuvádějí je v absolutní klasifikaci společných podniků. Tento přístup si nezaslouží ani posádky, ani fanoušci, kteří by si lépe uvědomili, že mnohé staré vozy umí víc, než současná auta.


Velice dravě jel na letošním Tišnově také dr. Jirátko, bohužel jeho BMW 2002 Ti vydrželo jen do 5. RZ.
Velmi se líbili bratři Hejhalové (Š110L), kteří dokázali velkým nasazením držet krok s Emilem Trinerem - od něj jsem naopak očekával, že konečně pojede tak, jak se má se 130 RS jet. Jeho 2. místo v historicích mě připadá spíše utrpěné, než vybojované.



Jako velmi záludná se ukázala kombinace dvou zatáček na RZ Tišnovská v Hájku. Druhá, dlouhá levá, vyžadovala přesný nájezd a kdo se nedostal na ideální apex, měl problémy na výjezdu. Do hodin tak tato zatáčka vynesla např. Rakušana Wiesingera na Mazdě 323 GT-R. Ještě horší byla první, mírná pravá, která nesla zbytky posypu. Vyjetí z vyfoukané stopy bylo okamžitě trestáno. Ve druhém průjezdu na to doplatili Havlásek se Šmeidlerem, kteři nabarvili fasádu domu na červeno. Vložka nebyla přerušena a tak pro zbytek pole představoval bouraný vůz nebezpečnou překážku. Pro další průjezd byl vůz odtažen alespoň na vzdálenější místo.






V posledním průjezdu se tato zatáčka stala osudným Jančíkovi. Jak se mu přesně podařilo otočit se do protisměru a přilepit se koly na stráň nevím, to jsem jen slyšel. Za pomoci před tím havarované posádky a diváků se vrátila Honda na kola a odjela. Bohužel zrovna v místě dopadu byly betonové schody do zahrady ve stráni. Náraz znamenal konec, zasažené kolo ani schod nevydržely a v cíli RZ musela posádka odstoupit.



Na závěr možná již nostalgický snímek odcházející éry WRC v domácích šampionátech. Trněný na pro něj osudné RZ 7, pomalu a zcela mimo stopu. Červenkovi naopak poslední "přeháňkové" RZ-ty docela sedly a posunul se na konečné 7. místo.



Tišnovská rallye byla divácky vděčnou soutěží, oživení startovního pole rakouskými posádkami a také několik parádních kousků A/7VK dodalo soutěži tu správnou atmosféru.