FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Vyškov - žádné velké překvapení


Jedno překvapení se přece jen konalo, a to poměrně nečekané přidružení Vyškovské rallye do slovenského seriálu. Přijelo sice jen 7 posádek, ale Gavlák, Béreš a Polák Grzyb byli určitě velkým obohacením startovního pole.



Na přejímkách Martin Prokop představil svoji C2, aby s ní mohl pro potěchu odjet jednu soutěž táta Petr. Nápis Total posléze nahradil nápis SENIOR a mohlo se na start. Petr Prokop zajížděl časy se ztrátou 3,5 sec na km vůči vítězi, což je asi přiměřené. Je to však vhodné připomenout mudrlantům, kteří si myslí, že špičková auta jezdí sama.
Večer před startem představil syn tajemníka soutěže několik posádek na slavnostně naladěném náměstí, kde v tyto dny stíhala jedna akce druhou (město slavilo 865 let a dny památek).


Soutěž od startu do cíle vedli a roli favorita bezchybně splnili Josef Semerád s Bohuslavem Ceplechou. Jejich náskok na prvním místě se sice často pohyboval na ostří nože - na 3. a 4. RZ postupně stahoval Jirka Volf po vteřince z pěti na čtyři a tři vteřiny, ale na konci z toho byl pro sprint luxusní náskok 18 vteřin. Zmíněný Jiří Volf spolu s Rajnohou předvedli velmi slušnou jízdu a dokázali, že výkon na Barumce nebyl náhodný. Získali skalp zkušeného a vyježděného Gregorze Grzyba a serie umístění na jednotlivých zkouškách : 3,2,3,1,9,3,4,4 hovoří za vše.
Náš letošní účastník mistrovství světa Honza Kopecký nebral testovací start s Fabií Kit Car na lehkou váhu a do jízdy dal mnoho ze svého umění. Je až s podivem, jak dobře najednou jede tento vůz v jeho rukách. Že jeli se Schovánkem často "hranu", dokazuje jejich výlet do pole před cílem druhého průjezdu Podivickou, kdy drobátko vyděsili a prohnali jednoho fotografa.






Na mále v této zatáčce měli i jiní, např. Hozák s Niemetzem. Rozhodně ale měli všichni víc štěstí, než Jarek Tomaštík, který ujel jen pár kilometrů a zbušil svoje Subaru k nepoznání - jeho tristní podobu jsme viděli až na vleku v servisní zóně.



Ale vraťme se k pochvalám. Určitě odjel pěkný závod rekonvalescent Pepík Peták. Když jsem jej viděl sedět s berličkama v pátek odpoledne u zeleného kamionu, moc jsem ve velký návrat nedoufal. Večer na rampě už nešetřil optimismem a těšil se, že mu rychlá vyškovská trať sedne. Nakonec z toho bylo nádherné 5. místo a díky Bérešově defektu (ale i z Barumky přetrvávajícímu nepříliš přesvědčivému výkonu) docílil Peták i vítězství v S 1600.



Pochvalu zaslouží i "letci" Minařík a Kneifel, kteří nikde nic neprodali a pořád tvrdě tahali. Zejména Minařík byl v cíli jen 30 vteřin za Bérešem, což Jožovi moc ke cti neslouží. Nenápadně, ale jistě dovedl k vítězství v N3 své Clio Novotný a nechal za sebou řadů vozů s honosným přívlastkem EVO. Pěknou práci odvedli také vítězové "malých" tříd Ducháček / Dufek (A5) a Mikulka / Matušková (N1).


Kapitolou samou o sobě byla slušná kavalerie historiků, na kterou se vyplatilo počkat. Vždyť nejlepší z nich - střelci Tenkl s Vosádkou, jsou v absolutním pořadí na 23. místě!! A to měli ještě technické problémy na 6. RZ, jinak by se vešli do dvacítky.
Emil Triner si již zvyknul na 130 RS, ale ještě to jaksi není ono. Již jej neprohánějí Škody 110 L, ale měl by stačit i na Aleše Jirátka. Postihnul jej, stejně jako Josefa Sivíka defekt. Baňa se ale s vyzutou pneumatikou plížil celou 2. zkoušku a po celou soutěž se navíc trápil s nepříliš dobře fungující 130 RS.




Myslím, že se sprint ve Vyškově vydařil. Na všech místech byli pořadatelé vstřícní a zbytečně nešikanovali diváky, jako je někdy zvykem na jiných soutěžích, kdy Vás honí křovinami 40 minut před startem rychlostní zkoušky. Počasí se vydařilo, což ještě nyní cítím na svém připáleném čele...