FOLTYN.CZ   SPORTOVNÍ A GT VOZY   NABROUŠENÉ ŠKODOVKY   OSOBNOSTI   REPORTÁŽE, OHLASY   INZERCE   O SOBĚ   ODKAZY   E-MAIL

Marcos Mantis



Pokud jste si prohlédli stránku o LM 500 pak vězte, že tento Mantis je ještě nabroušenější. Kromě toho je i dílensky pečlivěji zpracován. Zejména je lepší zakrytování světlometů. I tu platí: žádné airbagy, ABS a další elektronické hlídače a omezovače. Je to vůz pro znalce. Marcos Mantis jezdí (rok 2001) ve třídě méně upravených GT vozů (třída GTO britského mistrovství, která zhruba odpovídá GTN v Evropském poháru) jako nejčastěji používané nářadí spolu s Porsche 911 GT3. A rozhodně se do něj nemusí tolik "vrtat" jako do Porsche. Ostatně co od vozu očekáváte, můžete specifikovat již při objednávce. Firma vám jej postaví až na startovní čáru. Majitel firmy pan Marsh tvrdí, že všechny jím za víc jak čtyřicet let vyrobené vozy jezdí, a většina na závodních tratích. V Brně, a myslím i v Mostě, jsme mohli vidět staré dvoulitry jak prohánějí Jaguary E.

Podvozek Mantisu se od LM 500 moc neliší. Je upraven pro motor Ford a větší kola. Změněna je i část kapotáže motoru.


Techické parametry:
Motor Ford Quad Cam V8 objemu 4600 ccm je čipem řízený, 4 ventily na válec, komprese 9,8:1, výkon 359 k / 6000 ot./min. kroutící moment 330 Nm / 4800 ot./min. Pětistupňová převodovka T45 Borg-Warner, diferenciál s omezenou svorností.
Všechny poslední verze Marcos mají specialitu - pevné sedadlo a elektricky ovládané nastavení pedálů.
Délka x šířka x výška = 4263 x 1828 x 1016 mm, rozvor 2285 mm, rozchod vpředu 1620 mm, vzadu 1560 mm, světlá výška 120 mm, hmotnost 1075 (!) kg. Kotoučové brzdy vzduchem chlazené. Kovaná magneziová kola s pneu vpředu 225/40 ZR 18 a 255/35 ZR 18 vzadu.
Zrychlení z 0-100 km/h za 4,1 s, maximální rychlost 300 km/h.

A podívejte se na předchůdce Marcos LM 500, jak vypadá hard top střecha.



Prameny: firemní prospekty, vlastní fotografie, informace dovozce